9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ciao

MacBook kopen

Na jaren heb ik mijn vriendin ervan te weten overtuigen dat ze een apple moet nemen :innocent: . Ze wil een macbook aanschaffen, maar twijfelt of ze dit via de applestore of via het geauthoriseerde mac centre in Groningen moet doen (zij repareren zelf). Ze kan via de applestore als student 6 procent korting en 160 euro korting op een ipod krijgen. Dit klinkt erg verleidelijk. Ze vraagt zich alleen af hoe de service is van de applestore. Hoe zit het bijvoorbeeld met reparatie?

Alvast bedankt!

Ciao

Bijdrager
    ifeelfine

Als je hem online koopt en er gaat iets stuk, zul je hem zelf naar een reparatiepunt van Apple moeten brengen. De dealer zal het wél voor je oplossen.

Bijdrager
    Beccie

Ik dacht dat als je online dat macbook kocht, je de macbook kon opsturen naar apple. Is dat niet zo dan? Ik ben namelijk ook aan het twijfelen waar ik mijn macbook wil aanschaffen, Lijnbaan of via applestore online.
    Online krijg ik 6%korting, Lijnbaan 2%, nu is dat niet zo’n groot verschil in principe.
    Maar als er wat aan de hand is moet ik wel steeds terug naar Rotterdam (ja dat is ver), maar als ik de macbook ook zelf naar een reparatiecentrum moet brengen als ik hem online koop maakt dat ook niks meer uit natuurlijk.
    :roll: Ik dacht echt dat het qua garantie en service beter was om online via applestore te kopen.

Bijdrager
    Yaris

Bij aankoop via de AppleStore komen ze je computer bij jou thuis ophalen en terug afleveren in geval van defect binnen het jaar na aankoop, zie http://promo.euro.apple.com/promo/apple_store_help/nl/consumer/aftersales.html

Bijdrager
    MrJvG

Als die Mac centre in Groningen ook een service punt is van Apple, kan de MacBook toch ook daar worden gemaakt? Het maakt toch niet uit waar je een Apple product koopt al koop je het bij de Media Markt je kunt het toch altijd bij een Apple service punt laten repareren als het stuk is?

Maar je kunt ook (bij eventueel defect) het door Apple thuis laten ophalen.
    Deze service wordt overigens aan iedereen gegeven ook al koop je een Apple product niet bij de Apple store!!

Ik heb zelf ook gebruik gemaakt van de studentenactie en heb het nagevraagd bij de Apple Store in Eindhoven. Bij defect repareren hun het ook.

Bijdrager
    Ricky
    ”MrJvG”

Als die Mac centre in Groningen ook een service punt is van Apple, kan de MacBook toch ook daar worden gemaakt? Het maakt toch niet uit waar je een Apple product koopt al koop je het bij de Media Markt je kunt het toch altijd bij een Apple service punt laten repareren als het stuk is?

Nou, ik heb deze week gebeld met Apple en ze zeggen toch echt dat je alleen van het Apple center bij jou in de buurt gebruik kunt maken als je Applecare erbij neemt, of als je je Mac bij het Apple center koopt. Dat jij hier wel gebruik van kunt maken in Eindhoven is eerder een uitzondering, geen regel!

Bijdrager
    Juch

ik heb dezelfde overweging gemaakt, maar heb m toch bij de dealer in Maastricht gekocht. De reden hiervoor is dat ik het toch fijn vond om zo een aankoop wat persoonlijker te doen. Mocht er iets zijn dat niet direct kapot is, kun je toch langs je dealer om er iets over te vragen. Daarnaast kreeg ik ook studentenkorting bij de dealer en een behoorlijke korting om mijn 2GB ram.
    Mijn vorige iBook heb ik ook bij de dealer gekocht (ondanks dat het 20euro duurder was) om dezelfde ‘persoonlijk’ contact reden.

Bijdrager
    Statics

Ik heb mijn ibook G4 vorig jaar oktober online gekocht maar ben wel razend geweest want, na 3 maand bleek mijn ibook het niet meer te doen. Ik opgebeld en toen zei die man dat de telefonische service (90 dagen) net een dag verstreken was en ze mij dus niet konden helpen. Ik kon wel ff 50 eurootjes dokken dan konden ze me helpen (niet dus want ik had geen creditcard) ik kon anderhalf uur rijden naar een apple repair service. Deze waren gelukkig wel vriendelijk want binnen een week hadden ze het logic-board vernieuwd en er een nieuwe hd ingedaan (ze dachten dat et aan de hd lag), ik koop bijna al men elektronica online, maar van de Apple service had ik meer verwacht.

Bijdrager
    rosh

Ik heb mijn ibook ook gewoon hier bij you mac in eindhoven gekocht, wel iets duurder maar goede service en is dichterbij altijd iets om op terug te vallen voor je gevoel aleen al !

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.