30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)
  • Q:
    Bijdrager
    ajacied

macbook kopen

hey
    ik ben nieuw op dit forum.
    mijn vraag is of ik een macbook moet kopen of niet.
    k weet nie egt waar ik hem voor wil gebruiken maar gwoon standaard dingen
    zoals internet,msn enz m moeder zegt dat ik er eigenlijk te jong voor ben en dat da zonde
    van me geld is maar ik heb daar egenlijk schijt aan want ik wil die macbook gwoon:p.

Bijdrager
    Pixelpusher

Typ eerst je bericht in goed (ABN) Nederlands.
    Hoe oud ben je dan als ik vragen mag. Een computer is altijd een slechte investering, over een paar jaar is hij niets meer waard hoewel dat bij Apple nog wel mee valt.

Bijdrager
    ajacied

o sorry voor mijn bericht.
    Ik ben 12 jaar

Bijdrager
    fuen

Mja. Heb je een reden om voor apple te kiezen? Op zich zou ik ook zoiets hebben van ‘koop fijn een windows lappie’, al is op 12-jarige leeftijd al een laptop aanschaffen ook niet, wel, ‘normaal’.

Dus… waarom wil je zo graag een mac’je?

Bijdrager
    McHank

koop een mac pro met een 30″ cinema display… is zijn geld echt helemaal waard…

en nu serieus:

luister naar je moeder, als mijn kind met zo een argumentatie zou komen zou ik ook die macbook niet in huis halen. Dus denk eerst maar eens even na over wat je wil en waarom je dat wil.

Bijdrager
    Pixelpusher

Hahaha McHank!

Toen ik 12 was spaarde ik al mijn geld tot ik 16 werd en bier mocht drinken en de scooter op mocht. Mijn geld liep weg als water in een rieten mandje.

Bijdrager
    victor93

welkom op die forum :D. ik heb mijn macbook gekocht toen ik 13 jaar was (ben nu 15), en ben er nu nog steeds erg blij mee. voor standaard dingen is het een programma’s is het een perfect dingetje. maar wil je spelletjes enzo erop gaan doen zou ik eerder een macbook pro nemen. hij is makkelijk mee te nemen en is leuk voor in de auto om een filmpje te kijken.

hoop dat ik je een beetje heb geholpen

Bijdrager
    ajacied
    ”fuen”

Mja. Heb je een reden om voor apple te kiezen? Op zich zou ik ook zoiets hebben van ‘koop fijn een windows lappie’, al is op 12-jarige leeftijd al een laptop aanschaffen ook niet, wel, ‘normaal’.

Dus… waarom wil je zo graag een mac’je?

uhm…..
    nou eigenlijk weet ik het niet echt, maar mijn nicht heeft een Imac en als je daar 1 x op heb gezeten wil je dat ook.

Bijdrager
    fuen

Nounou, wat wordt dat ding soms ondergewaardeerd heb ik ’t idee. Voor games is de macbook geen ideale keuze, da’s waar, maar ik draai er dagelijks logic pro op (en een overload-alert komt eigenlijk maar zelden voor), maak er opnames mee, bewerk nogal wat video’s, en klooi zelfs af en toe wat met bryce.

Dan is natuurlijk de vraag of jij dat ook wilt. Als je inderdaad gewoon wilt internetten, msn’en, wat rondklooien – en games, dan ben je denk ik toch een stukje goedkoper uit met een gewoon windows-ding.

Natuuuurlijk is een mac’je veel leuker, mooier, gebruiksvriendelijker, enzovoorts, maar de vraag aan jou is dus of je dat op die leeftijd wilt. Als dat zo is, dan zou ik inderdaad gewoon fijn voor een mac’je gaan :-).

EDIT: Ah, bovenstaande post gemist. Tja, dan wil je dat ook. Maar waarom dan? Zoals gezegd, als je daar niet echt een antwoord op weet, zou ik een windows lappie kopen, voor minder dan de helft van de prijs.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

bij de dixons koop je voor 300 euro ook iets waarmee je kan msn’en en internnetten!

Bijdrager
    ajacied

ik heb trouwens nog een vraag is een macbook goed met muziek bewerken enzo.

Bijdrager
    sven-

Vraag het even aan je homies.

Bijdrager
    anderie

:D

Bijdrager
    ajacied
    ”sven-“

Vraag het even aan je homies.

WTF?!!?!?

Bijdrager
    Pieterr
    ”ajacied”

Kijk hier eens: http://www.apple.com/nl/ilife/garageband/

Bijdrager
    fuen
    ”ajacied”

Zie m’n bericht, maar de vraag is een beetje wat je onder muziek bewerken verstaat. Ook windows-lappies kunnen – laten we eerlijk zijn – daar best mee overweg.

Bijdrager
    sven-

Doe je op twaalf jarige leeftijd al aan muziek bewerken?

Knap.

Bijdrager
    ajacied
    ”fuen”
    ”ajacied”

Zie m’n bericht, maar de vraag is een beetje wat je onder muziek bewerken verstaat. Ook windows-lappies kunnen – laten we eerlijk zijn – daar best mee overweg.

mixen

Bijdrager
    sven-

@ fuen: Ik heb het idee dat je eerder een Windows laptop probeert te adviseren? Kan ook natuurlijk, maar in mijn ogen is een Mac voor iedereen beter, behalve voor mensen die veel gamen of niet teveel geld willen/kunnen uitgeven.

Bijdrager
    Statenweg

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met een Mac. Ik zou wel even wachten met je aankoop, want binnenkort komt Apple hoogstwaarschijnlijk met nieuwe modellen (misschien ook wel met een lagere instapprijs).

Bijdrager
    ajacied
    ”sven-“

@ fuen: Ik heb het idee dat je eerder een Windows laptop probeert te adviseren? Kan ook natuurlijk, maar in mijn ogen is een Mac voor iedereen beter, behalve voor mensen die veel gamen of niet teveel geld willen/kunnen uitgeven.

dan is die Mac wat voor mij:P want ik game niet op mijn computer (daar heb ik een ps3 voor)
    en geld is ook geen probleem dus…….

Bijdrager
    ajacied
    ”Statenweg”

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met een Mac. Ik zou wel even wachten met je aankoop, want binnenkort komt Apple hoogstwaarschijnlijk met nieuwe modellen (misschien ook wel met een lagere instapprijs).

Het duurt toch nog even voor ik hem krijg/koop (betaal deel zelf)
    ik krijg hem pas op 24 maart

Bijdrager
    Fierry

Als je veel games gaat spelen neem dan een Windows laptop/desktop

Voor de dingen die je opnoemt kan je misschien ook nog een Mac Mini nemen (specs zijn niet zo heel geweldig) maar het is veel goedkoper dan een MacBook en misschien gaat je moeder nog makkelijker overstag;)

Bijdrager
    1984
    ”ajacied”

De Mac als digitale opnamestudio
    Zet eenvoudig je oude cassettes en lp’s op cd of speel er zelf eentje vol met GarageBand
    Nog welkom op OMT, kijk eens op Macmiep:wink:

Bijdrager
    basiel
    ”Emiel

Typ eerst je bericht in goed (ABN) Nederlands.
    Hoe oud ben je dan als ik vragen mag. Een computer is altijd een slechte investering, over een paar jaar is hij niets meer waard hoewel dat bij Apple nog wel mee valt.

Emiel ondertussen is het al AN geworden want de Nederlandse taalunie is tot het besluit gekomen dat er behalve het Nederlands ook andere Beschaafde talen op de wereld zijn.

Even on topic nu: De vraag of je al dan niet een computer moet kopen is jouw keuze maar als ik jou was zou ik zeker voor een Mac gaan omdat ik nu wel kan zeggen na alle OS’en te hebben gebruikt dat niets anders in de buurt van OsX kan komen. Maar zoals eerder gezegd wacht nog even tot na 12 Oktober omdat men dan nieuwe Macs verwacht dan heb je namelijk meer machine voor hetzelfde geld.

Groeten
    Basiel

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Josebo.

en geld is ook geen probleem dus…….

Mooi als je dat op 12-jarige leeftijd al kan zeggen!:lol:

Bijdrager
    fuen
    ”sven-“

Nee, da’s niet zo. Ben een enorm voorstander om iedereen aan de mac te krijgen. Toch, als er iemand van 12 jaar komt die eigenlijk geen idee heeft waarom ‘ie aan de mac zou gaan, en welke waarschijnlijk spellen speelt, en waarschijnlijk ook geen miljonair is, weet ik toch niet of het de beste oplossing is.

Nu ik zie dat ‘ie inderdaad geen spellen speelt, zou ik bijna ja zeggen inderdaad, maar toch… Als geld geen probleem is zou ik het sowiso doen, maargoed, kun je dat als 12-jarige zomaar zeggen?:P

In ’t kort; ik zou een 12-jarige die een mac wilt omdat ‘ie er eens mee heeft gespeeld dat niet direct aanraden. Geweldig als ‘ie dat wel doet, da’s beter, maar het is meer zoiets van ‘dat kun je niet verwachten’.

Daarnaast, als je ouders er sowiso niet zo blij mee zijn, en zo te lezen betaal je hem niet helemaal zelf (waarom eigenlijk niet? als je zelf een mooi macje wilt – en je ouders vinden ’t maar niets – dan spaar je ’t toch zelf bij me’kaar.), probeer dan eerst je ouders maar eens over te halen.:P

Bijdrager
    ajacied

mijn moeder is er inderdaad niet zo blij mee (me vader eigenlijk maar dat zegt ie niet)
    maar als ik er heel zeker van ben vinden ze het wel goed

Bijdrager
    Macs

‘k Vind dit eigenlijk nogal een raar topic! Je komt hier met de vraag of je van ons een mac mag kopen terwijl je moeder je het afraadt!? Welja, je moet het zelf weten! Als je er écht één wil, als je goeie redenen hebt en als je denkt dat een mac iets voor jou is, dan kan je gaan overwegen om er één te kopen.

nou eigenlijk weet ik het niet echt, maar mijn nicht heeft een Imac en als je daar 1 x op heb gezeten wil je dat ook.

Ik hoop dat die ‘daar’ op die iMac slaat :P Maar serieus, als dat je enige ervaring is tot nu toe met een mac zou ik me toch wat verder verdiepen in OS X en dergelijke. Ja, ’t is inderdaad leuk dat die icoontjes in het Dock vergroten als je der met je muis overgaat, exposé is best ook wel lollig en dat dashboard ziet er ook fijn uit… Maar als je vrienden met een nieuw programmaatje komen, je speciale msn-tril-icoon-dingetjes (weet niet hoe die spullen noemen) willen verzenden en je kan die niet ontvangen, dan zit je met de gebakken peren!
    Kortom: ik krijg de indruk dat je nog niet helemaal thuis bent in de mac-wereld… Macintosh is een héél ander concept dan Windows. Wat je het liefst hebt of wat het best werkt voor jou moet je zelf bepalen. Daarvoor moet je je echter wel verdiepen in het onderwerp!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.