12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    de wouzer

macbook klinkt als stofzuiger

Mijn macbook maakt erg veel geluid. Ik begrijp niet waarom, het gebeurt al als ik heel weinig programma’s gebruik.

Zo heb ik op dit moment alleen Prezi aan staan (volgens mij is dit niet zo’n groot programma, het draait als software, niet als browser applicatie, verder heb ik nu even firefox erbij… maar dat is dan ook echt alles.

Mijn macbook….

2.4 Ghz
    duo core
    2 gig ram.

Weet iemand wat ik aan dit irritante geluid kan doen?

Bijdrager
    Lauwrence

Versleten fans, harddisc..kan zoveel zijn, je zult wel wat specifieker moeten zijn:)

Bijdrager
    de wouzer

wat zou je dan specifiek willen weten?
    Ik zou het graag zeggen, maar ik heb geen idee waar ik op kan letten.
    Het enige wat ik weet is dat hij heel veel herrie maakt

Bijdrager
    Hansi2124

Waar komt de herrie vandaan precies? Als je op bepaalde plekken op je macbook drukt, hoor je misschien iets anders?
    Wij kunnen het hier niet horen, dus zijn we afhankelijk van jouw interpretatie.

Bijdrager
    Macosxachist

Hulpprogramma’s->Activiteitenweergave->Alle processen selecteren->sorteren op %CPU.

Wat staat er bovenaan?

Bijdrager
    de wouzer

prezi 17.5
    en als ik zoom gaat die door naar de 60

Bijdrager
    JaNiintendo

En als Prezi uitstaat?

Bijdrager
    de wouzer

als prezi uit staat niet
    maar er hoeft maar iets te gebeuren en dit ding gaat heel veel lawaai maken

Bijdrager
    JaNiintendo

misschien, heel misschien, even de PRam resetten?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kan een corrupt system cache bestand zijn. Start eens op met een safe-boot: direct na de opstart boing shift ingedrukt houden totdat het Apple logo / voortgangsbalk verschijnt. Er wordt nu het een en ander hersteld waardoor het opstarten vrij lang kan duren (niet onderbreken!). Start daarna normaal op.

Bijdrager
    de wouzer

zojuist met shift en met PR-cmnd-alt

Nu kijk ik even door mijn foto’s heen, terwijl verder niets aanstaat… en hij begint al weer geluid te maken. Volgens mij is het de koeling, ik weet het niet… maar toen ik mijn computer kocht maakte hij nooit geluid, nu altijd…

Nog iemand een idee wat het kan zijn, misschien wil iemand meer informatie erover, zodat het dan misschien duidelijk is? IK hoor het graag

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik denk dat je een SMC reset moet uitvoeren. In dit artikel worden jou symptomen (snel draaiende fans terwijl er weinig CPU gebruik is) genoemd met de oplossing er bij. (die SMC reset dus)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.