8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    randyhereman

Macbook is traag en start niet meer op, raar geluid HD.

Hallo allen,

Sinds vandaag doet mijn Macbook het niet meer zo goed. Ik heb hem een tijd lang aan laten staan en laten dien als wifi router hier in het huis in Brazilie, dit kan misschien de oorzaak geweest zijn.

Het begon vanochtend toen ik een programma wou openen maar hij bleef hangen. Hij wou niet meer reageren en ik moest hem geforceerd afsluiten (knop indrukken). Vervolgens wou ik hem opstarten, dit lukte wel, na een hele lange wachttijd maar daarna bleef hij ook weer vast zitten.

Na even gewacht te hebben, de batterij eruit gehaald te hebben en weer terug gestopt probeerde ik het opnieuw. Nu duurt het opstarten nog langer en blijft hij hangen bij het opstartcherm (Bezig met laden.. de balk wordt blauw). Ook hoor ik een hard werkende harde schijf met een overslaand gepiep dat af en toe wegvalt en normaal draait.

Nog iets om te melden is dat voordat ik opstart ik een mapje met een vraagteken krijg (herkend HD niet) en 1 seconde later verschijn het vertouwde appeltje… Dit is al zo vanaf het moment dat ik mijn nieuwe HD heb geinstaleerd (7 a 8 maanden geleden), en het is nog nooit een probleem geweest.

Ook draai ik Parallels (windows), zonder virus scanner en ben misschien bang dat er een virus is binnen gekomen. Ik zou alleen niet weten hoe, aangezien ik alleen maar poker speel met windows en verder niet op internet ga of mails check…

Ik zit nog twee maanden in Brazilie en zonder laptop zou dat erg balen zijn. Ik hoop daarom dat iemand van jullie een idee heeft wat de oorzaak is en mij kan vertellen wat ik moet doen..

Alvast bedankt.,
    Randy

Bijdrager
    lumpii

Klinkt alsof er iets fout is gegaan bij het inbouwen van je nieuwe HD. Zit er niet wat los ofzo?

Bijdrager
    vanhyfte.johnny

Lijkt me inderdaad een probleem met de HD.
    Het is al raar dat het even duurt voordat de harde schijf gedetecteerd word.
    En dat gepiep voorspelt ook al niet veel goeds:?

”lumpii”

Klinkt alsof er iets fout is gegaan bij het inbouwen van je nieuwe HD. Zit er niet wat los ofzo?

Bijdrager
    Rapatski

Ja, ouwe HD erin lijkt me de ideale testcase.

Bijdrager
    randyhereman

Na een tijd lang gewacht te hebben heb ik hem er zojuist weer ingedaan, hij doet het weer. het gepiepe is alleen nog niet weg. Hij loopt ook nog niet zo smooth als dat hij zou moeten…. Ben bang dat er binnenkort toch nog iets mis zal gaan..

Ik kan mijn oude HD er niet terug in zetten, zit in brazilie, geen software etc…

Misschien dat ik hem er even uit haal en weer goed erin stop.. Naar mijn weten zit alles zo vast als een huis..

kan het komen doordat hij te lang (10 dagen 24/7) heeft aangestaan en netwerk heeft lopen delen?

Thanks,
    Randy

Bijdrager
    bartje

Daar zou een computer tegen moeten kunnen.

Bijdrager
    vanhyfte.johnny

Mijn MacBook draait ook 24/7 en dat nu al voor meer dan een maand.
    Ik heb nog niets van problemen gekend dus ze zouden er tegen moeten kunnen.
    Ik heb trouwens mijn HD ook zelf vervangen en nooit problemen gekend.

Bijdrager
    randyhereman

Hij deed het vanochtend weer maar na het proberen te back’uppen liep hij weer vast en toen deed hij niks meer..

Nu als ik hem opstart duurt het lang en krijg ik een soort van ms dos scherm wat zegt:

Localhost :/ root #

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.