6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    grindal

Macbook – iPhoto library vol – deels splitsen in externe usb stick

Hoi,

Kennisen hebben een probleem dat de interne disc van de MacBook vol geraakt.

Dit voornamelijk door foto’s. (Interne disc is al 500GB).

Is het aangewezen om bv een micro USB stick van 128GB te plaatsen in de MacBook, en hierop een deel van de iPhoto library te plaatsen ?

Je kan toch bij opstart “kiezen” welke iPhoto library hij moet openen…

=> ik ga er van uit dat spitsen van een iPhoto library vrij eenvoudig kan ?

Iemand die op eenzelfde manier heeft gewerkt ?

Een externe harde schijf lijkt me minder handig, gezien het een laptop is die vooral rondzweeft in het salon, en dus geen plek heeft op een bureau ruimte.

Moderator
    Night

En iCloud? Dan heb je geen aparte hardware nodig.

Bijdrager
    grindal

iCloud… hmzz… moet je eerst heel je photo lib op de cloud krijgen, en dan “gedeeltelijk” downloaden tijdens het raadplegen ?

=> iCloud met een library van 250Gig? en groter ? … is dat wel werkbaar?, en niet te vergeten de jaarlijkse iCloud kost ?

Je hebt dan al een abbo nodig van 2TB / 10€ per maand…. 120€/Jaar… telt flink door…

Hiervoor kan ik wel eens een usb stick van 128GB / 250GB aanschaffen… backup hiervan komt alvast op een nas die er al is en een 2e offsite copy… dus “backup” is wel in orde…

<div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door grindal.
    Bijdrager
    Jamaco1947

Wisselen van fotobibliotheek met Foto’s op de Mac
    Sluit Foto’s voor de Mac af.
    Herstart het programma met de Option-toets ingedrukt.
    Nu verschijnt het venster Kies bibliotheek.
    Selecteer de gewenste bibliotheek en klik daarna op Kies bibliotheek.
    Foto’s voor de Mac opent de gewenste fotobibliotheek.

Meerdere fotobibliotheken gebruiken in Foto’s voor Mac

Moderator
    Night

Of neem een grotere USB stick (bv 512 GB, zodat je nog ruimte overhoudt voor de toekomst), waar de hele bibliotheek op past. Zorg dan wel dat deze wordt meegenomen in je TimeMachine backup. Daarvoor moet hij dan wel als Mac disk (HFS+) worden geformatteerd.

Bijdrager
    grindal

ok thx voor de hulp !

Ik kijk nog wel even verder welke oplossing we zullen kiezen… usb vs external drive vs.. nieuwe macbook met grote interne drive…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.