4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Tim983

Macbook, ipad air 2, iphone 6 & ipad pro 2017 EXTREEM TRAAG wifi

Hallo iedereen,

Eigenlijk past deze vraag niet alleen in deze categorie maar om ‘m nou overal te plaatsen…

Het geval:

sinds 3 dagen is mijn iphone 6, mijn ipad air (uit 1900), mijn ipad pro uit 2017 EN mijn MacBook extreem traag qua wifi. Daarmee bedoel ik: onder de 1 mb DL (ja, je leest het goed…)

Nu het gekke: af en toe wil m’n telefoon nog even naar b.v. 60 mb schieten. Een seconde later is het weer onder de 1 mb. De oude ipad komt helemaal niet meer boven de 1 mb. Niet boven (1e verdieping), niet beneden, nergens. Mijn MacBook was onbekabeld ook triest, namelijk onder de 1 mb. Kabel erin, zo mogelijk nog slechter.

Ander gek ding: mijn partner heeft hier totaal geen last van. Niet met de oude Mac die op zolder staat (2008), niet met de iphone x, niet met de ipad (ik geloof 2016).

Het kan natuurlijk zijn dat ik malware of een virus heb. Denk ik. Ik heb geen gekke dingen gezien. Alleen dat ver voor drie dagen gelden Safari al nukken vertoonde (traag, blijven hangen). Zit hier iets..?

Ik heb gekeken naar diagnostics op de MacBook, die zegt dat de wifi het goed doet.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen! Wifi van onder 1 mb, daar word je echt heel ongelukkig van.:-)

Tim

Moderator
    Night

Heb je de router al eens gewoon herstart?

Hoe is de verdere draadloze setup bij jou thuis?

Bijdrager
    Tim983

@night dank voor je reactie. De router is herstart, mijn partner had intussen hetzelfde probleem gekregen en Ziggo gaf uiteindelijk toe dat meer mensen klaagden. Het probleem werd opgelost.

Echter…. Alles BEHALVE mijn ipad pro 2017 heeft weer goede wifi. De ipad pro blijft onder de 10 mb. Ik herinner me dat ik daar vorig jaar ook veel problemen mee had. Heb er Apple voor gebeld toen. Ik moest de ipad terugbrengen naar fabrieksinstellingen, ios opnieuw installeren, checken bij de buren of ik daar wel goede wifi had (seriously…) Ik weet niet meer hoe dat afliep maar het moet wel opgelost zijn. Dat was trouwens een andere ipad, er deed zich een ander probleem voor en ik heb toen een nieuwe toegezonden gekregen.

Alleen heb ik dus nu dat probleem, nieuwe ipad zonder noemenswaardige wifi. Net uit en aan gezet, hielp niet.:-(

mocht iemand daar nog tips voor hebben, ik hou me aanbevolen!

Bijdrager
    Tim983

Opgelost! Netwerk vergeten deed het hem.:-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.