3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    tatianac

Macbook internet recovery lukt niet

Hallo,

Ik heb een witte macbook van 2010. Doordat ik hem helemaal leeg wou maken voor mijn zus is er een probleem opgedoken.
    Ik moest terug opnieuw os x lion erop zetten. Dit wou ik doen met internet recovery maar aangezien ik geen os x lion op mijn apple id heb staan en enkel os x mountain lion kan ik hier niet aangraken. Het enige wat ik op mijn macbook krijg is een mapje met een vraagteken.

Hoe kan ik terug het besturingsysteem erop zetten?

Bijdrager
    TheBigZ

Internet Recovery werkt vanaf de Mid 2010 MacBook dus het zou moeten kunnen werken.
    http://support.apple.com/kb/ht4904

Download and install an updated EFI Firmware ROM for these computers to use the OS X Internet Recovery feature:

MacBook Pro (13-inch, Early 2011) 
    MacBook Pro (15-inch, Early 2011) 
    MacBook Pro (17-inch, Early 2011) 
    iMac (21.5-inch, Mid 2011) 
    iMac (27-inch, Mid 2011) 
    MacBook (13-inch, Mid 2010)
    MacBook Pro (13-inch, Mid 2010)
    Mac mini (Mid 2010)
    MacBook Pro (15-inch and 17-inch, Mid 2010)
    iMac (21.5-inch and 27-inch, Mid 2010)
    MacBook Air (11-inch and 13-inch, Late 2010)

De Mid 2010 MacBook is destijds met Snow Leopard (10.6.3) uitgeleverd, dus die OS X versie zou je er via Internet Recovery op moeten kunnen zetten.

.
    .
    Waarom installeer je er niet meteen Mavericks op?

Bijdrager
    Balsjer

Als je de laatste EFI update hebt geinstalleerd, dan zou ik zoals “TheBigZ” al aangeeft Mavericks installeren. Tevens zou ik er minimaal 8 GB intern geheugen instoppen maximaal kan jou macbook 16 GB aan. Kijk voor meer info op de link die “TheBigZ” al gaf in de eerste regel Mid 2010 macbook en kijk dan halverwege bij Standaard RAM. Zelf heb ik een Macbook Pro 13″ 2.4 GHz uit 2010 met 16 GB intern geheugen en Mavericks geinstalleerd en ben hier tot opheden zeer tevreden over.

Onderstaand korte informatie van de website “Everymac.com”:
    Standard RAM: 2 GB Maximum RAM: 16 GB*
    Details: 2 GB of RAM is installed as two 1 GB modules, no slots free.

*Apple officially supports a maximum of 4 GB of RAM, but third-parties have determined that it actually supports 8 GB of RAM running Mac OS X 10.6 “Snow Leopard” and 16 GB of RAM running OS X 10.7.5 “Lion” or higher and the latest EFI

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.