9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

MacBook instellen dat ie om de 10 minuten een foto maakt en deze mij mailt?

Mijn poes heeft net een nare operatie achter de rug, en loopt nu blind met een kap om z’n kopje door mijn huis.
    Hij is totaal gedesoriënteerd, en heel soms komt ie vast te zitten met die onhandige kap.
    Ik moet na het weekend weer aan het werk, maar ik zou graag af en toe willen checken hoe het met mijn poes gaat (of ie weer vast zit).

Ik vroeg me af of er een programma of een andere oplossing is waarmee ik mijn (strategisch geplaatste) MacBook om de 10 minuten een foto kan laten maken, en die geautomatiseerd naar mij kan laten mailen.
    Dan kan ik zien of de poes ergens vast zit en even naar huis fietsen om ‘m te bevrijden.

Een beetje een rare vraag wellicht, maar misschien is het wel mogelijk…

Dank!

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Vinhelper

Dan heb je wel een foto, maar zul toch nog iets als een iDisk of andere server moeten hebben om de foto naar te uploaden.

Een andere optie: EyeSight in combinatie met Teamviewer, al is het in dat geval nog handiger om Photo Booth te gebruiken i.p.v. EyeSight.

Je opent dan Photo Booth als je weggaat, en je stelt bij Teamviewer in de voorkeuren>Algemeen een wachtwoord in.

Schrijf dan de code uit het bovenste vak op, en het wachtwoord wat je hebt ingesteld. Installeer Teamviewer op de pc/Mac op de andere plek (werkt gewoon onderling, PC’s en Macs) en je logt daarmee in, en tada: je ziet rechtstreeks beelden van de iSight in je Mac thuis.

Bijdrager
    JJmac

Heeft Unsound ook niet zo iets?

Bijdrager
    Pieterr

Op zich een aardig idee, maar de praktische uitvoerbaarheid lijkt me beperkt. Je poes moet binnen het zicht van de camera “vastlopen” wil je het kunnen zien.

Heb je niet een kamer (zonder al teveel rare obstakels) waar je je poes kunt laten als je weg bent?

Bijdrager
    Pieterr
    JJmac op 23 januari 2011

Heeft Unsound ook niet zo iets?

Een kap om z’n koppie?:smile:

Bijdrager
    Yaris

Roodkatje

Bijdrager
    Yaris

On topic: unSOUND gebruikt EvoCam.

Bijdrager
    mooirood

Een andere optie is de volgende:
    – Open een gratis account bij logmein.com
    – Installeer de logmein software op je computer thuis (erg gebruiksvriendelijk)
    – Zet thuis je Mac aan voordat je naar je werk gaat en start Photobooth, mik deze op de plek waar je kat het meeste zit of waar hij vaak vast komt te zitten
    – Log op je werk af en toe in op logmein.com waarmee je op je werk een verbinding legt met je desktop thuis en je hebt een live video verbinding met thuis

Succes!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.