30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Rub3n

Macbook instap model 800 euro.

[size=18:b985e35158]’Apple komt met goedkopere laptops'[/size:b985e35158]
    Uitgegeven: 13 oktober 2008 11:36

AMSTERDAM – Apple presenteert dinsdag naar verwachting een aantal nieuwe modellen van zijn laptops Macbook en Macbook Pro. Die worden vermoedelijk aanzienlijk goedkoper dan de huidige reeks.
    ANP

Het bedrijf heeft journalisten uitgenodigd voor een bijeenkomst dinsdag op zijn hoofdkantoor in het Californische Cupertino. De invitatie is traditioneel geheimzinnig, en meldt slechts ‘De schijnwerpers op notebooks’.

Verdere details maakt het bedrijf pas dinsdag bekend. Volgens technologieblog Inquisitr zou Apple nieuwe modellen van zijn laptops Macbook en Macbook Pro aankondigen. De site citeert een prijslijst die verschillende Amerikaanse winkelketens zouden hebben ontvangen. Volgens die lijst gaat het goedkoopste model zo’n 800 dollar kosten. Op dit moment kost de goedkoopste laptop van Apple 1099 dollar.

Koers

Onder invloed van die geruchten steeg de waarde van het Apple-aandeel vrijdag op de Amerikaanse schermenbeurs Nasdaq – tegen de trend in – met zo’n 9 procent. Eerder deze maand had het juist veel ingeleverd, nadat twee invloedrijke adviesbureau’s zich negatief hadden uitgelaten over de perspectieven van het bedrijf.

Analisten waarschuwden toen dat consumenten door de economische onzekerheid minder geld zouden uitgeven aan dure elektronica. Apple is gevoeliger voor dergelijke ontwikkelingen dan andere computermakers, omdat het anders dan concurrenten als Dell en HP nauwelijks systemen aanbiedt in het prijssegment tot 1000 dollar. Met een goedkoop instapmodel zou Apple dat concurrentienadeel kunnen aanpakken.

bron: nu.nl

Dat is nog eens goed nieuws. Ik hoop dat de Macbook (instap model) dan in europa rond de 700-750 euro uitkomt:) (of goedkoper natuurlijk)

Dan kan ik er mooi binnenkort 1 kopen:)

Bijdrager
    The JM

Dat is toch allemaal al bekend? Er zijn mensen op internet die claimen dat ze een prijzenlijst hebben, maar het zijn tot nu toe allemaal alleen maar geruchten. Morgen weten we het zeker.

Bijdrager
    Rub3n

staat ook in dit nieuwsbericht. Dat mensen prijslijsten hebben.

Maar ik had het nog niet gezien op OMT:)

Bijdrager
    Jeordy

€ 699,- incl. btw.

Bijdrager
    MouseMighty

€599, – incl BTW wie biedt minder??

Bijdrager
    Calpa

Ik heb een bron die meldt dat de nieuwste MacBooks van apple een hologrambeeldscherm krijgen waarop via een hypermoderne OLED technologie beeld in 3D weergegeven kan worden, in combinatie met Exposé vliegen de schermen op die manier door je woonkamer.

Bijdrager
    Barabas2005

Dus ik moet dan elke keer achter mijn Safari scherm aan rennen?

Bijdrager
    Sunneh
    ”PascalPas”

Ik heb een bron die meldt dat de nieuwste MacBooks van apple een hologrambeeldscherm krijgen waarop via een hypermoderne OLED technologie beeld in 3D weergegeven kan worden, in combinatie met Exposé vliegen de schermen op die manier door je woonkamer.

En dat voor maar 699,- =)

Ben benieuwd hoe gekopierd de modellen eruit gaan zien. Zometeen zie je niet meer het verschil tussen een pro en macbookje (:()

”Barabas2005″

Dus ik moet dan elke keer achter mijn Safari scherm aan rennen?

Goed voor de conditie.. heb je die nike+ ook niet meer nodig:P

Bijdrager
    MouseMighty

@barabas
    Ja met een stylus om te dubbelklikken. Who needs a Wii??

Bijdrager
    RobinH

Zou wel leuk zijn als ze niet meer zo duur zouden zijn…..

Dan heeft mijn moeder ook niet meer een reden om geen mac te kopen. (ze vind het duur, en dat is het ook wel)
    :wink:

Bijdrager
    MouseMighty

*kuch*tweedehands*kuch* Stomme gelul iedere keer dat Apple “zo duur is”. Dan koop je het toch niet, ik wil ook graag een huis kopen maar ja het is zo duur dus ik wacht tot er een nieuwbouw upgrade komt en dan gelijk een grotere garage en hopen dat Ferrari met een nieuw goedkoper model komt. :P

Bijdrager
    RobinH
    ”MouseMighty”

*kuch*tweedehands*kuch* Stomme gelul iedere keer dat Apple “zo duur is”. Dan koop je het toch niet, ik wil ook graag een huis kopen maar ja het is zo duur dus ik wacht tot er een nieuwbouw upgrade komt en dan gelijk een grotere garage en hopen dat Ferrari met een nieuw goedkoper model komt. :P

Zeg nou zelf, Ze zijn niet de goedkoopste.:wink:
    en ik weet dat alleen apple het verkoopt…… Dus concurreren gaat moeilijk…. Vandaar dat de prijzen misschien iets hoger liggen als de gemiddelde computer…. :sealed:

Bijdrager
    MouseMighty
    ”robiinhorst”
    ”MouseMighty”

Zeg nou zelf, Ze zijn niet de goedkoopste.:wink:
    en ik weet dat alleen apple het verkoopt, dus concurreren gaat moeilijk

Waarom kwoot je de post die boven je post staat?
    Nee Apple is niet de goedkoopste nee, wil je dat? Koop je toch lekker een Dell of iets van dien aard of nee een Eeeeeepc laptop ding geval. Waar kies je nou voor voor kwaliteit en een goed OS of iets met rang, eerste, dubbeltje en vooraan zitten. Sommige goede dingen kosten nou eenmaal meer geld. Toch raar dat je weinig mensen hoort zeggen dat Apple niet duur is als het om iPod’s gaat maar zolang de prijs boven dxxx komt is Apple gelijk duur… :?

Bijdrager
    Afroman

Als de MacBook onder de 800 dollar gaat kosten heb ik zo mijn twijfels over de kwaliteit.
    Dat zie je ook bij de huidige iMac, de vorige iMac had minder problemen met het scherm.

Bijdrager
    Franko

Ja o.a de kwaliteit

Ook zie ik het al voor me … al die mensen die een mac gaan kopen omdat hij zo mooi is en er dan alleen windows op draaien:?

is dat de wereld waar we heen willen?

Bijdrager
    MouseMighty

*newsflash* die wereld is er al. Van een ander Mac forum:
    “Ik heb al geruime tijd windows op mijn pc, en het werkte perfect. ik heb laatst een virus op mijn windows gehad waardoor mijn windows niks meer kan, hij crashed tijdens het opstarten en als het die ene keer toevallig wel lukt loopt hij vast en kan ik niks meer,

Ik kan via mac mijn windows files bereiken. Ik ben namelijk van plan, alle waardevolle spullen uit mijn windows te kopieeren en vanaf nu puur nog met mac te werken. Probleem is, om 1 of andere gekke reden zijn een aantal mappen niet zichbaar als ik via mac in mijn windows partitie kijk. zoals bijvoorbeeld mijn muziek map en mijn gehele designportfolio… ”

Kortom ik draai Windows op mijn Mac, Windows is nu stuk. Heeee kijk nou er staat nog een OS op, dat is handig! Begrijp mij goed, iedereen moet zelf weten welke computer hij/zij koopt maar men moet wel weten waarom. Ik neem aan dat het argument alleen mooi niet echt een gegronde reden is om een substantieel bedrag uit te geven aan een computer?

Hoe vaak ik tegen mensen heb gezegd, als je OSX zou leuk en fijn lijkt waarom koop je dan geen mini, desnoods tweedehand? Gaat hier voornamelijk om gebruik van web, mail en office. Hoef je geen nieuw scherm te kopen geen ander tb of muis gewoon plug&play. Nee die mini komt er niet want de Mac versie van MSN loopt achter op die van Windows en “dan zien ze mijn grappige smiley’s en winkjes niet”. Ik rust mijn koffer. Doe maar lekker niet een MacBook van onder 800 ballen, zie de toestroom in switchers gedeelte alweer komen, hoe moet dit? hoe moet dat? Kan iemand uitleggen hoe google werkt? :evil:

Bijdrager
    RobinH

@MouseMighty.
    Ik weet ook wel dat iets dat goed werkt meer geld kost, Maar als ik zeg dat apple iets duurder is, betekent dat toch niet dat ik meteen een Dell koop? Ja Dell is goedkoper ja, maar het werkt niet zo lekker als een mac.
    Ja, iPods zijn ook wel duurder als de gemiddelde MP3 Speler. Dat krijg ik ook te horen op school….
    Maar dat betekent niet dat ik meteen zo’n MP3 van de blokker koop…. Toch?

Bijdrager
    MouseMighty

Maar als je kiest voor Apple omdat het goed is dan weet je toch dat er een prijskaartje aan (kan) hangen? Dus het argument als ze goedkoper worden dan koopt mijn moeder/broer/oom/nicht ook een Apple vind ik (mijn mening dus) een kul argument. Je kiest voor een bepaald product omdat je er iets van verwacht of kwaliteit wil niet omdat het nu opeens goedkoper is en dan pas beter dan een gemiddelde windows laptop. De MB(Pro) is al 2 jaar achter elkaar uitgeroepen tot beste Windows notebook. Al 2 jaar achter elkaar. Argument genoeg dacht om het alleen al te kopen en er desnoods dan alleen Windows op te draaien.

Bijdrager
    Franko
    ”MouseMighty”

*newsflash* die wereld is er al. Van een ander Mac forum:
    “Ik heb al geruime tijd windows op mijn pc, en het werkte perfect. ik heb laatst een virus op mijn windows gehad waardoor mijn windows niks meer kan, hij crashed tijdens het opstarten en als het die ene keer toevallig wel lukt loopt hij vast en kan ik niks meer,

Ik kan via mac mijn windows files bereiken. Ik ben namelijk van plan, alle waardevolle spullen uit mijn windows te kopieeren en vanaf nu puur nog met mac te werken. Probleem is, om 1 of andere gekke reden zijn een aantal mappen niet zichbaar als ik via mac in mijn windows partitie kijk. zoals bijvoorbeeld mijn muziek map en mijn gehele designportfolio… ” Kortom ik draai Windows op mijn Mac, Windows is nu stuk. Heeee kijk nou er staat nog een OS op, dat is handig! Begrijp mij goed, iedereen moet zelf weten welke computer hij/zij koopt maar men moet wel weten waarom. Ik neem aan dat het argument alleen mooi niet echt een gegronde reden is om een substantieel bedrag uit te geven aan een computer? Hoe vaak ik tegen mensen heb gezegd, als je OSX zou leuk en fijn lijkt waarom koop je dan geen mini, desnoods tweedehand? Gaat hier voornamelijk om gebruik van web, mail en office. Hoef je geen nieuw scherm te kopen geen ander tb of muis gewoon plug&play. Nee die mini komt er niet want de Mac versie van MSN loopt achter op die van Windows en “dan zien ze mijn grappige smiley’s en winkjes niet”. Ik rust mijn koffer. Doe maar lekker niet een MacBook van onder 800 ballen, zie de toestroom in switchers gedeelte alweer komen, hoe moet dit? hoe moet dat? Kan iemand uitleggen hoe google werkt? :evil:

Ik denk dat in deze situatie de “mooiheid” juist wel een grote rol gaat spelen. Mensen welke op zoek zijn naar een nieuwe computer lezen op http://www.nu.nl dat apple met een laptop van 800 dollar komt en ook hebben ze ergens gehoord of gelezen dat windows tegenwoordig op een mac werkt.

Dan word apple opeens wel een optie voor deze mensen, omdat de argumenten : “Geen windows” en ” het is zo duur” niet meer opgaan, tel daar nog eens het design bij op en ik denk dat veel mensen toch meer naar apple toe zullen gaan. Maar nemen ze dan de moeite om MacOSX te leren kennen? sommige wel ja, maar de meeste ben ik bang van niet. Ze zullen het waarschijnlijk wel even een keertje bekijken en proberen maar zodra ze merken dat het anders is gaan ze weer terug naar windows.

zo krijgt microsoft dus ook steeds meer macht over de Apple machines.

Leuk! :evil:

Bijdrager
    demandiebakt

beter alles wat duurder en beter van kwaliteit idd. en al dat geneuzel over goedkope instap laptop’s met game eigenschappen, pfff koop dan iets anders..
    Ik heb eigenlijk een stationwagen nodig want ik vervoer spullen, maar kan ik het toch niet ook in een cabrio kwijt? Nee dus!

Bijdrager
    Rub3n
    ”Franko”

Ja o.a de kwaliteit

Ook zie ik het al voor me … al die mensen die een mac gaan kopen omdat hij zo mooi is en er dan alleen windows op draaien:?

is dat de wereld waar we heen willen?

Ik snap niet waar jij je druk om maakt? Laat een ander lekker met zijn of haar Mac doen wat hij wil. Wat mij betreft heeft iedereen een Mac. Voel ik me niets minder om hoor…

Bijdrager
    Franko

Daar gaat het ook niet om.

het gaat mij erom dat op deze manier MacOSX zijn kans niet krijgt om te groeien. omdat windows alsnog zijn monopoly behoud. Kijk als iemand windows wil draaien mag hij dat van mij best doen, ik ben absoluut geen windows basher. Werkt bij veel dingen ook prima.

maar als je dan een mac koopt, neem dan ook de tijd om je te verdiepen in macosx. geef het besturingssysteem een kans. Vind je het dan nog niks, dan kan je altijd nog windows installeren.

ik ben bang dat veel mensen er “geen zin in hebben” om Macosx te leren kennen omdat ze zo gewend zijn aan windows.

en dat vind ik zonde.

Bijdrager
    Afroman
    ”demandiebakt”

beter alles wat duurder en beter van kwaliteit idd. en al dat geneuzel over goedkope instap laptop’s met game eigenschappen, pfff koop dan iets anders..
    Ik heb eigenlijk een stationwagen nodig want ik vervoer spullen, maar kan ik het toch niet ook in een cabrio kwijt? Nee dus!

Precies! In het begin kostte de iBook dacht ik 1400 euro(basismodel)
    En nu de MacBook 999. En de iBook zit toch wat steviger in elkaar.

Als het zo doorgaat hebben we MacBooks van 300 euro die met spuug aan elkaar hangen.

Bijdrager
    jkazius

Lekker gesprekje op niveau hier… Morgen zitten we allemaal weer te kwijlen van die nieuwe macbook voor 700 eurotjes;-) Maakt voor mij de keuze voor een ‘laptop-voor-erbij’ er alleen maar makkelijker op…

Bijdrager
    Franko

daar kwijl ik in ieder geval niet bij :innocent:

Bijdrager
    joasdekker
    ”mr.x
    ”demandiebakt”

Als het zo doorgaat hebben we MacBooks van 300 euro die met spuug aan elkaar hangen.

Niet lullig bedoeld, maar ik meen dat de aankoop van jou eerste mac was in de tijd dat de iBook a lang niet meer werd geproduceerd.
    Hoeveel ervaring heb je hier dus mee en waar baseer je die uitspraak op?

Bijdrager
    AdriaanB
    ”joasdekker”
    ”mr.x
    ”demandiebakt”

Niet lullig bedoeld, maar ik meen dat de aankoop van jou eerste mac was in de tijd dat de iBook a lang niet meer werd geproduceerd.
    Hoeveel ervaring heb je hier dus mee en waar baseer je die uitspraak op?

Ik weet niet of de leeftijd hier iets mee te maken heeft… Morgen zal ik mijn eerste Apple computer kopen, maar dat wil niet zeggen dat ik pas vanaf morgen weet wat goed is en niet goed is!

Al jaren lang ben ik een groot Apple fan (ben ik mee opgegroeid), en weet ik van vele producten wat ze kunnen en niet kunnen…

Dus als je nog niet lang een mac hebt, wil het niet zeggen dat je daarvoor onder een steen hebt gelegen ofzo…

Bijdrager
    bassmac

Nou,
    mensen die vroeger geen dure pc wilden kopen, en niets om design gaven, zullen ook nu geen Mac kopen.
    Die adviesbureau’s gaan ervanuit dat de cheapo’s die al geen Apple kochten, dat in de toekomst ook niet gaan doen.
    (inderdaad: Ik koop geen nieuwe Ferrari, dus ik verdien drie ton! Begin ik een bank mee in IJsland!)
    Slimme jongens!
    Maar om dan de koersen naar beneden te voorspellen??!??

Zelf denk ik dat ze juist gaan kelderen door te goedkope laptops die problemen gaan geven en dus de bedrijfswaarde naar beneden halen.
    (En zeg zelf: een Macbook/kladblok met een beroerd scherm is ook niet alles…)

**Hee! na jaren newbie ben ik weer een Fan! Nu kan ik mijn sociale leven weer op gaan pakken!

Bijdrager
    Лукас

Ik werk al 8 jaar met een mac en ik weet uit ervaring dat iMac G3’tjes en Powermac G4’s echt niet stuk te krijgen zijn. Dat kun je niet zeggen van mijn iMac van 2 jaar oud welke vorige week stuk is gegaan (moederbord moet worden vervangen). Je krijgt ALTIJD waar je voor betaald. Als een mac heel goedkoop word, valt het uiteindelijk toch uit elkaar, maar als je voor het duurdere model gaat krijg je sowieso betere kwaliteit.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.