15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Switched

Macbook in vliegtuig

Hi iedereen,

Ik heb een vraagje. Deze zomer staan voor mij een paar lange vluchten in de planning. Tijdens deze vluchten wil ik uiteraard mijn Macbook kunnen gebruiken. Nu was mijn vraag, hoe kan ik dit het beste doen?

Ik heb in de Apple.com Store zo’n power kabel gevonden, maar in de reviews gelezen dat deze in lang niet alle vluchten en vliegtuigen bruikbaar is! Wat adviseren jullie, of hebben jullie ervaring hiermee?

Bijdrager
    dhocks

Om echt zeker te zijn, zul je extra batterijen mee moeten nemen, of goed uitzoeken met welke luchtvaartmaatschappijen je vliegt en wat die aanbieden.
    Overigens zitten dat soort aansluitingen vaak alleen maar in de business class en hoger..

Succes

Bijdrager
    greatpetie83

het wordt echter niet aangeraden om je laptop in het vliegtuig te gebruiken voor langere tijd. dit komt door de andere druk en lucht in het vliegtuig ten opzichte van zeeniveau.

Dat je het even weet.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hoogte bij gebruik: max. 3000 m
    Hoogte bij opslag: max. 4500 m
    Hoogte bij transport: max. 10.500 m

Bijdrager
    Juch

@ greatpetie83; wat een bullshit.

Je batterij gaat door het drukverschil wellicht iets minderlang mee in het vliegtuig dan op zeeniveau. Maar dat het afgeraden wordt is zeker niet het geval. Er gaat niets kapot. Bovendien is het druk verschil niet echt schrikbarend.

Zo een powercable heb je nagenoeg niets aan Switched. Tenzij je met Premium Airlines First Class en in sommige vliegtuigen Business Class vliegt. Dan heb je die aansluit punten, als ‘gewone’ passagier zijn ze er (nog) niet. Suf he?

Ik zou dat kabeltje terugsturen, ik ga er vanuit dat je gewoon economy class vliegt, en een extra batterij kopen. Kost je uit mijn hoofd rond de 140 euro

Mail-A-Mac Batterijen, let op prijs ex btw

Apple Store

Let op! ik zou hier wel een A-merk batterij kopen, dus een Apple issue. Niet eentje bij de toko om de hoek omdat-die-“hetzelfde”-levert-voor-minder-geld.

Bijdrager
    pinkie

De druk in de cabine van een vliegtuig is hetzelfde als op 2000 meter hoogte (6000 voet). Dat mag dus geen enkel probleem zijn.

Bijdrager
    japser909

Ferry Piekart schreef:
    Ik was laatst bij windowsvrienden, je weet wel, van die mensen die aan zelfkastijding doen…

hahaha 8)

Bijdrager
    Turbanus

Niks gemerkt aan macbook op 11000 m hoogte. Me zat ook druk te werken in de cabine. Natuurlijk niks aan de hand anders zouden we snel sterven zeg… Is dit een verlate 1 aprilgrap?:?

Bijdrager
    Switched

Hoe deed je dat dan Tubanus? Had je een extra batterij gekocht? Of vloog je BC met een powercable…

Bijdrager
    Turbanus

De KLM heeft dat nog niet aan boord helaas. Wifi is er ook nog niet. Je knt wel met een speciaal abbonement via je eigen GSM op internet, maar dan is de batterij van je GSM erg snel leeg natuurlijk. Ik had dus wel een kabel maar heb gewoon een uurtje of 3 op de eigen batterij gewerkt.

Bijdrager
    RiFF

Ik denk dat je uitkomt op een extra batterij!

Bijdrager
    greatpetie83

het is mij verteld door een medewerker van een Apple Centre… :?

Bijdrager
    Turbanus
    ”greatpetie83″

Je moet dus niet zo “handig” zijn om je Macbook in een grote tas bij de gewone bagage te doen natuurlijk…. die zit niet in een drukcabine……

Inactief
    Anoniem
    ”Turbanus”
    ”greatpetie83″

Je moet dus niet zo “handig” zijn om je Macbook in een grote tas bij de gewone bagage te doen natuurlijk…. die zit niet in een drukcabine……

Dan wordt die ook nat :innocent:
    Tenminste soms is dat zo als de ruimverwarming niet aanstaat

Bijdrager
    jspr
    ”MacApp”

Tenminste soms is dat zo als de ruimverwarming niet aanstaat

?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.