14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    michielotter

MacBook & iMac met dezelfde bestanden

Ik heb een MacBook & een iMac in mijn bezit. Nu werk ik op de laptop buitenshuis en met de iMac thuis. Wat ik nu wil is dat zodra ik iets aanmaak of veranderd op mijn MacBook buitenshuis dit zodra ik verbind met mijn thuis wifi netwerk dit automatisch ook toegepast word op de iMac. Is dit mogelijk?

Bijdrager
    bartje

Een van de opties is je iCloud. Gebruik je het iWork pakket dan zijn alle bestanden (doc/pages/excel/etc) al gesynchroniseerd. Via iCloud heb je ook je email, contacten, notities, agenda en herinneringen gesynchroniseerd. Wat wil je nog meer?

Bijdrager
    bartje

Oh en laat Dropbox of soortgelijke clouddiensten je overige files en documenten synchroniseren.

Bijdrager
    tarun

Als het om bestanden gaat anders dan iWork dan kan je kijken naar Dropbox, Google Drive of MS Skydrive. Dropbox werkt prima. Let er wel op dat die in Amerika zit en dus de NSA meeleest.

Bijdrager
    computer space

Als je het gewoon wilt regelen met de computers onderling, dus zonder web-storage, kijk dan eens naar de gratis app Synkron.
    Ik doe hetzelfde, alleen wel handmatig (kleine moeite om aan het eind van de dag op Sync te klikken), maar volgens mij kan Synkron ook automatisch werken. Ik kan in een dag werken rustig 2-3GB produceren, en websync is dan niet echt lekker.
    Nog een voordeel, zou je ook nog een Linuxbak of PC hebben, dan kan het ook cross-OS.

Bijdrager
    BoniMacX
    Bijdrager
    tarun

@computer space: hoe werkt Synkron? Gaat dat via het interne WiFi-netwerk, of via het internet?

Bijdrager
    computer space

Nee, gewoon 2 mappen op je lokale netwerk. Dus je moet op ene mac een schijf delen zodat de ander die ziet, en dan synchroniseer je de relevante mappen. Kan met Wifi, bedraag maakt niet uit. Gewoon alle lokale machines. Kan volgens mij ook nog over FTP op 2 locaties, maar daar weet ik het fijne niet van.
    Ik plug zelf de backupschijf in 2 machines. Kom ik op kantoor, backup-schijf inpluggen, synct de boel. Voor ik vertrek nog een keer sync, en dan weer mee naar huis. Daar idemdito. Niet helemaal 2013, maar zoals ik al zeg, de hoeveelheid is te groot voor online.
    Synkron zorgt dat ik geen fouten maak en mocht ik zo dom zijn om een keer een syncactie te vergeten, en ik dus bijv file X thuis EN op kantoor heb bewerkt waardoor ze verschillend zijn maar allebei relevante info bevatten, dan zou Synkron er dus 1 verwijderen voor de nieuwste, maar die komt dan in de Synkron conflict-backup map.

Bijdrager
    Shmoo

Ik gebruik Dropbox hiervoor.

Mij gaat het vooral om dat ik op alle Macs de Downloads folder hetzelfde heb, dus heb ik Dropbox geïnstalleerd en laat ik al mijn bestanden vanuit Safari direct in de Dropbox folder downloaden.

Simpele manier.

Bijdrager
    BoniMacX

ik heb mijn Download, torrent en usenet download folders over verschillende Mac’s gesynchronyseerd staan. Maar dan niet via BitTorrent sync of een cloudsysteem als dropbox, want die gaan over internet en als men een niet al te snelle verbinding heeft belast dat zelfs normaal surfen.
    Dus gebruik ik daarvoor Chronosync met de extra chronosync agent en wordt alles automatisch gesynced in mijn locale thuisnetwerk.:-)

Bijdrager
    Haike

Ja maar bij dat laatste dient dus wel al je machinerie ook verbinding te kunnen maken met je lokale netwerk c.q. alles moet thuis zijn, en zich niet ergens onderweg bevinden. En om dat laatste ging het nou net als ik goed heb meegelezen…. hoe krijg je het voor elkaar als op lokatie bent. :D

Bijdrager
    BoniMacX

@haike: de manieren voor buiten zijn toch aangegeven ook?
    icloud, dropbox, gelijkaardige clouddiensten, bitTorrent Sync.
    Wat wil je nog meer weten?:-)

Bijdrager
    Haike

Niks, ik ben dik tevree :lol:

Bijdrager
    MacUserT

Ik heb gewoon chronosync gekocht en maak replicaties over mijn NAS. Hiermee zorg ik dat ik alle files gebackt heb en ook de beide computers met elkaar kan synchroniseren. Ik vind iCloud best wel grappig, maar niet als het aankomt op bestanden die ik voor mijn werk gebruik. Ik heb geen zin dat klantgegevens ergens opduiken omdat ze bij mij op iCloud stonden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.