10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    b2xtreme

Macbook icm Cinema Display of 1920 x 1200

Ik ben erover aan het denken om een Cinema Display 20 of 23 inch aan mijn macbook te hangen. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Trekt de macbook de hoge resoluties (1680 x 1050 of 1920 x 1200), of zie je hick ups bij expose en gerelateerde zaken?

De cinema displays, is het te verwachten dat daar binnenkort een update van komt (en dus prijsverlaging)?

Zijn er ook mensen die andere grote schermen aan de macbook hebben hangen? Zo ja, welke?
    De cinema displays spreken me vooral aan vanwege de aanwezigheid van de usb/firewire hub, dit scheelt veel kabel ellende.

Moderator
    unSOUND

Het werkt op zich goed, maar bij een gewone MacBook
    zal inderdaad expose en dergelijke niet vloeend gaan…

Tja, updates van de Displays, iedereen hoopt er op,
    maar niemand weet wanneer dat gebeurt, en wat er dan komt.

Bijdrager
    b2xtreme

Voor de prijs van een Cinema Display 23 inch krijg je tegenwoordig al zoiets een tweede hands imac 20 inch. Misschien is dat ook geen slechte keuze…. Maar ik wil wellicht op termijn overstappen op een mac pro o.i.d. en dan is het natuurlijk handig als je al een display hebt voor erbij.

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Ik heb dat met een MacBook Pro en cinema display geprobeerd maar vond het niet prettig. Met het toetsenbord en trackpad van de macbook werken gaat niet want dan zit het scherm van de MBP voor het Cinema Display. Met los toetsenbord vond ik dat de MBP steeds in de weg lag.

Ik heb gekozen voor een iMac 24″ en MBP ernaast. Dat bevalt uitstekend. Hoewel ik nog wel een beetje loop te rommelen met data op twee plaatsen.

Bijdrager
    b2xtreme

Ik heb een los keyboard en muis en een 500 gb firewire schijf aan de macbook hangen. Dus wat dat betreft heb ik geen problemen.

Ik gebruik al geruime tijd een imac en de macbook samen. Dit was altijd lastig met de data synchroniseren en het grootste gedeelte van de tijd stond de imac werkeloos.

Daarom heb ik besloten om de imac aan mijn vriendin te geven en zelf een los scherm aan de macbook te hangen voor als ik “serieus” werk moet verrichten waarbij een groot scherm handig is. Dan heb ik geschikte computer voor onderweg en tevens een volwaardige werkplek als ik thuis ben.

Bijdrager
    Rapatski

Same here.

Ik heb een MacBook (C2D, 2Ghz, 2GB) aan een externe monitor hangen. Samsung 225BW op 1680×1050. Los toetsenbord & muis aangesloten, Externe HD op firewire, speakers aan en je iPod synchroniseren en alle slots zijn vol.:)

De MacBook heb ik op een standaard staan opdat de schermen ongeveer op dezelfde hoogte staan. Toch merk ik dat ik weinig op het scherm van de MacBook doe en klap ik hem vaak dicht. Als je beide schermen open hebt staan wordt het gealloceerde videogeheugen wat krap en gaan effecten als expose minder soepel. Op alleen 1680×1050 heb ik hier geen last van. Alles gaat retesoepel.

Bijdrager
    b2xtreme

Ok! Ik wil in principe de macbook toch gewoon in clam shell mode gebruiken. Ik hoop alleen dat dit geen problemen geeft wat betreft de temperatuurhuishouding….

Bijdrager
    The JM

Nee, de macbook kan zijn hitte gesloten uitstekend kwijt.

Bijdrager
    John Troch

Ik gebruik zowel thuis als op kantoor een MBP icm een 23″ Cinema (zowel onder OSX als XP-Bootcamp en dat werkt prima. Ook maak ik gebruik van een wireless keyboard en ben tot nu toe (ruim 1,5 jaar) nog geen problemen tegengekomen. Onder XP was het even een beetje vogelen maar dat was snel opgelost.

Bijdrager
    b2xtreme

Ik heb een mooie aanbieding gevonden voor een Cinema Display 23 inch van 2 maanden oud. Het probleem is alleen dat er geen bonnetje meer bijzit. Als ik het serienummer op de site van Apple invul krijg ik de volgende informatie:

Cinema Display (23-inch DVI Late 2005)Our records indicate that your product is covered under Appleā€™s Limited Warranty and your date of purchase was 13-Jul-07. Depending on when or whether you registered your product, if you purchased it from an Apple authorized reseller, or purchased an iPod shuffle from the online Apple Store, the estimated purchase date may be incorrect.

Stel ik koop dit display, hoe zit het dan met garantie? Krijg ik deze automatisch totdat het jaar om is (tot juli 2008), of word ik toch om een bon gevraagd bij een eventueel probleem? Verder vroeg ik me het volgende af, er staat 23-inch DVI late 2005, is dit de laatste versie?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.