8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    BendOva

Macbook Herkent Interne HD niet

Macbook Pro 13″ Early 2011

Vorig jaar een nieuwe WD harde schijf in laten zetten, aangezien de oude gecrashed was. Na met een Thunderbolt – VGA kabelt gekloot te hebben, startte de Macbook niet meer op. Het bekende grijze scherm. Inmiddels heb via omwegen een back up time machine kunnen maken op een nieuwe externe HD. Op een USB stick had ik via een andere computer El Capitan gedownload. Nu probeerde ik dus op de interne HDD El Capitan te installeren. Dit lukte niet. De Macbook herkende hem nog wel, maar ik kreeg steeds foutmeldingen. Nog weer een nieuwe externe HDD gekocht om El Capitan op te installeren. Dus ik boot nu vanaf een externe HDD. In disk utility vond hij de interne harde schijf nog wel en kon ik hem nog repareren. Opstarten ervan ging niet, El Capitan erop installeren en / of de hele schijf wissen, ook niet.
    Nu dacht ik dat het aan de HD kabel intern kon liggen, dus heb ik een externe behuizing aangeschaft, interne HDD erin gezet en aangesloten, maar helaas herkent hij hem ook niet.

In het begin stond alles nog gewoon netjes op de interne HDD, maar opeens kan hij die ook niet meer vinden. Ik wil het graag zelf repareren, aangezien hem opsturen mij klauwen vol met geld gaat kosten.

Heeft iemand een idee?

Bijdrager
    Maurits

Ik meen dat jouw type MacBook Pro 13″ last heeft dat het datakabeltje van logic board naar HD vaak stuk gaat.
    Want dat een nieuwe HD wederom problemen geeft lijkt me niet normaal, dus dat kabeltje checken lijkt me een goede mogelijkheid.

Bijdrager
    Brombeer

Bijdrager
    Brombeer

Bijdrager
    BendOva

Thanks guys.

Met het datakabeltje, bedoel je dat platte kabeltje dat naar mn HD loopt?
    Heb de HD in een externe behuizing gezet en aan mn laptop gekoppeld via USB. Helaas geen resultaat.

Bijdrager
    Brombeer

Ja, dat platte kabeltje.

Qua disk:
    Je kunt er eens een Disk Doctor, Drive Genius of Testdisk etc. op los laten, maar mijn (bescheiden) ervaring is dat die zo’n probleem niet blijvend kunnen repareren.
    Zoek een leuke SSD uit, vergroot eventueel ook het werkgeheugen als hij toch open ligt, en dat moet je nog wel een paar jaar ermee kunnen trekken.

Bijdrager
    BendOva

Ok. Thanks. Ding is dat ik de interne drive al aan een externe behuizing had liggen, echter werd de schijf helemaal niet herkent. Het lampje op de drive brande overigens wel. Als ik de drive nu weer intern vastzet, wordt die wel in Diskdrive herkent, maar valt er niks mee te doen. Er is stat enkele partitie op en hij is ook niet te partitioneren. “Erase” is ook geen optie, want hij kan niet ge-unmount worden “Wiping volume data to prevent future accidental probing failed”. Partition map: Not supported. In Disk Warrior kan hij ook niet ge-unmount worden.

Bijdrager
    pcsupportassen

Bericht verwijderd door moderator: Dit forum biedt geen plaats aan bedrijven die oude topics ‘bumpen’ teneinde naar eigen producten te kunnen linken. (zie ook OMT reglement onder ‘Vraag en aanbod’ en ‘Reclame’)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.