7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iMaxMac

MacBook heeft wifi connectie maar kan internet niet op (HELP)

wij gebruiken thuis een imac en een macbook. beide mac’s gebruiken dezelfde wifi router naar de zelfde internet provider. echter sinds een paar dagen heeft de macbook een probleem dat hij netjes connecteerd met de wifi router maar safari de melding geeft dat hij niet connected is met internet (ook email synchoniseerd niet).

ik ben eens op zoekt gegaan naar de verschillen in netwerk setting tussen beide mac en zie 1 verschil. als ik onder system prefs / network /dns kijk zie ik dat de macbook andere dns servers aangeeft.

zou dit het probleem kunnen zijn? kan ik simpel de dns server die in de settings op de wel werkende imac staan overzet op de macbook, zou het dan moeten werken?

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bijdrager
    paradoxdesign

Haal de dns servers eens gewoon weg…wanneer je gebruik maakt van DHCP binnen je netwerk (het door de router automatisch uitdelen van IP adressen) zal je computer van je router waarschijnlijk gewoon de dns servers krijgen. Vul anders het ip adres van je router eens in als dns server..

Bijdrager
    iMaxMac

hi paradoxdesign, het werkt! bedankt voor de snelle reaktie.

Bijdrager
    paradoxdesign

Asje..!:)

Bijdrager
    Macboekje

Kan dit ook een rol spelen als de MacBook via ethernet met de router is verbonden?
    Ik had laatst een vergelijkbaar probleem, zowel als ik de MacBook draadloos met de router liet communiceren als via ethernet.
    Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    mark-a-mac

Ethernetkabel of 802.11 draadloos maakt niet uit in dit geval. Je kunt in een lokaal netwerk (normaal gesproken) met je Mac niet ‘door de router heenkijken’. DNS staan in het globale netwerk en je Mac niet, er zit tussen je lokale netwerk en het globale een gateway met NAT en -hopelijk- firewall (in je router dus).

Bijdrager
    Macboekje

@ Mark-a-mac

Dank voor je reactie. Wil dit zeggen dat ik – als zich weer problemen voordoen – hetzelfde moet doen wat door Paradoxdesign was aangeraden, namelijk de DNS-servers weghalen? En moet dat gebeuren bij Netwerkvoorkeuren?
    Bij voorbaat dank!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.