4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnhoofd

MacBook heeft problemen met verbinding

Hallo daar,

Als ik met m’n laptop bij m’n ouders kom is het internet in eerste instantie nog prima, maar daarna zakt die al vrij snel in. Ik heb wel verbinding met het netwerk (Ziggo, met UPC Horizon mediabox), maar geen internet. ‘DNS probe finished no internet’, zegt Chrome. Als ik wifi uit zet en weer aan doet hij het kortstondig, voordat hij weer op zwart gaat. Mijn andere apparaten hier hebben er geen probleem mee.

Ik heb er zelf maar beperkte kennis van hoe ik dit kan fixen. Dus als iemand een tip heeft, hoor ik dat graag:) alvast bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

In de DNS-instellingen zou je de adressen moeten veranderen naar Google. Dat is 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Dit kun je zowel in je MacBook als in je Ubee/Horizon-box instellen. Één van beide zou al moeten voldoen om het probleem op te lossen.

Bekend probleem bij Ziggo.

Bijdrager
    stijnhoofd

Helaas, het heeft geen effect. Eerder averechts. Ik heb eerst geprobeerd de gehele DNS-lijst leeg te maken, en daarna jouw adressen ingevuld, maar beiden geen effect. Behalve dat het nog wisselvalliger lijkt geworden.

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je ook alle oplossingen van hier geprobeerd?

Netwerk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.