3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    jeroenn1

MacBook heeft foto's gesynchroniseerd op iPhone

Beste leden,

Ik heb sinds dit jaar een MacBook – en het is eerlijk gezegd nog steeds wennen. Vandaag heb ik mijn iPhone op mijn MacBook aangesloten. Ik wilde graag mijn foto’s naar mijn MacBook verplaatsen. Dit is gelukt, maar op hetzelfde moment ging mijn MacBook ook allerlei foto’s VAN mijn MacBook naar mijn iPhone synchroniseren. Daar had ik helemaal geen belang bij. Nu heb ik dus 1300 foto’s van mijn spiegelreflexcamera op mijn iPhone staan. Via mijn iPhone kan ik niks verwijderen. Via iTunes kom ik ook niet verder.

Het gaat om een MacBook Pro (OS X Yosemite 10.10.5) en de iPhone 5 (iOS 8.4.1).

Weet iemand een oplossing voor het probleem?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    TheBigZ
    jeroenn1 op 06 september 2015

Via iTunes kom ik ook niet verder.

Je kunt als je je iPhone via USB hebt aangesloten op je Mac, in iTunes op de diverse tabbladen instellen wat je allemaal wel en niet wilt syncen naar je iPhone. Als je daar een vinkje weghaalt voor het syncen van je foto’s van je Mac naar je iPhone, is je probleem opgelost. (Na het weghalen van het vinkje moet je dan nog een keer opnieuw laten syncen.)

Bijdrager
    Pietje13

Een andere optie is om Fotolader te openen (een programma op je mac, kun je vinden door via spotlight op fotolader te zoeken). Daarmee kun je een bunch foto’s importeren naar een locatie die jij wilt. Na het importeren vraagt je computer wat je wilt doen met de geĆÆmporteerde foto’s: verwijderen van je iPhone of laten staan.

Deze functie kun je wellicht gebruiken om de spiegelreflexfoto’s makkelijk van je iPhone af te krijgen. Je importeert ze allemaal en vinkt daarna aan dat ze van je iPhone verwijdert kunnen worden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.