7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    LUUD18

Macbook HD Kapot B-tree error

Beste forumleden,

Gisteren heb ik een oude macbook van iemand gekregen die het niet meer deed. Ik startte hem op en hoorde het gong geluid. Na lang een wit scherm kreeg ik een map met een vraagteken erin. Daarna heb ik opgestart via de cd en Schijfhulpprogramma opgestart. Daar stond er dat de schijf een verkeerde b-tree had(zoiets). De Harde schijf kan ik alleen via mijn pc aansluiten omdat ik een mac mini en macbook pro heb die geen 2 Harde schijven aankan. In mijn windows zie ik hem wel maar heb ik geen schijfhulpprogramma:(

Bijdrager
    mvdenberg

Waarschijnlijk is de harddisk defect. Je zou hem kunnen formatteren in de MacBook: kies dan vanaf de installatie dvd voor schijfhulp programma.
    Onder Windows kan dit ook: ga naar configuratiescherm en kies dan voor systeembeheer(?). Hier is ook een programma te vinden die je schijven laat zien. Vanuit hier kan je partities aanmaken/formatteren.
    Let wel : formatteren heeft weinig zin, omdat het dan een fat32/ntfs schijf wordt. Onder Mac gebruik je toch hfs(+) oid
    Ik hoop dat je verder kan.

Bijdrager
    LUUD18

Het is me eindelijk gelukt hem met firewire aan mijn mac mini te hangen. Met nu met diskwarrior aan het kijken of ik hem kan repareren

Bijdrager
    LUUD18

Diskwarrior zegt dat ik hem niet kan repareren:(

Bijdrager
    mvdenberg

Jammer. Een tijd geleden las ik dat Apple bij bepaalde macbooks met een 80 gb schijf problemen had: je kon/kunt je harddisk laten vervangen door een nieuwe. Eens kijken of ik daar nog wat van kan vinden…

Bijdrager
    LUUD18

Ik ga denk ik een nieuwe harde schijf kopen. Iemand aanraders?

Bijdrager
    LUUD18

Heb een nieuwe 250 gb hitachi harde schijf gekocht en nu doet hij het weer goed! Dankjewel voor de hulp!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.