6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan25

Macbook GPRS via Blackberry Curve

Ik ben al een tijdje aan het proberen om mijn Blackberry Curve als modem te gebruiken voor mijn Macbook.
    Tot op heden is dit nog steeds niet gelukt. Ook kan ik niet vinden welke gegevens zoals gebruikersnaam en wachtwoord ik zou moeten gebruiken hiervoor. Op de website van Hi (telefoon is van Hi) kan ik verder ook geen gegevens vinden over hoe ik dit zou kunnen realiseren. Het is bij mij bekend dat dit officieel niet is toegestaan, gebruik maken van je internet-bundel op je laptop, maar daar dit alleen voor e-mail is lijkt me dat niet zo’n groot probleem.

Deze handleiding heb ik gebruikt, helaas staan hier niet de benodigde gegevens van Hi/KPN bij.
    Hopelijk heeft iemand ditzelfde probleem al een keer bij de hakken gehad en heeft hij/zij hier een goede oplossing voor!

Bijdrager
    dirkbouwman

Ik ben hier ook zeer benieuwd naar. Ik heb ook een Hi-eindeloos online bundel, maar wel met een Nokia N95 8 gig.
    Het moet volgens mij met een usb-kabeltje lukken.

Zoekacties op internet hebben nog niets opgeleverd. Iemand een idee?

Inactief
    Anoniem

Hmm mijn Samsung F480 kon dit wel door te connecten naar de bluetooth interface op me MBP. Daar kon je m instellen als modem en kon ik internetten in de bus/trein via mijn MBP:)

Dus even proberen via bluetooth?

(ook Hi Eindeloos Online)

p.s. heet een PAN verbinding ofzo, misschien kom je daar verder mee

p.s2. gebruikersnaam of wachtwoord hoef je nergens in te vullen, ook al wordt er in de schermpjes om gevraagd, je kan het gewoon leeg laten

Bijdrager
    Sanjeev

Let hier wel op:

Wat is de Fair Use Policy en hoe wordt deze gecontroleerd?

Bij Fair Use wordt gekeken naar het gemiddelde verbruik van alle andere gebruikers met hetzelfde abonnement. Als je meer dan tien keer meer verbruikt dan het gemiddelde, zal Hi je twee keer via sms verzoeken je gebruik te matigen. Daarna kan Hi besluiten dat je niet langer gebruik kunt maken van dit abonnement. In dat geval betaal je een hoger tarief.
    Je mag het Hi Eindeloos Online met BlackBerry Abonnement alleen gebruiken om te surfen en mailen op je mobiele telefoon, niet in combinatie met een laptop. Voice-over-IP toepassingen zijn eveneens niet toegestaan in combinatie met dit abonnement.

Tis dat je het even weet:)

Bijdrager
    Daan25
    ”Sanjeev”

Let hier wel op:

Wat is de Fair Use Policy en hoe wordt deze gecontroleerd?

Bij Fair Use wordt gekeken naar het gemiddelde verbruik van alle andere gebruikers met hetzelfde abonnement. Als je meer dan tien keer meer verbruikt dan het gemiddelde, zal Hi je twee keer via sms verzoeken je gebruik te matigen. Daarna kan Hi besluiten dat je niet langer gebruik kunt maken van dit abonnement. In dat geval betaal je een hoger tarief.
    Je mag het Hi Eindeloos Online met BlackBerry Abonnement alleen gebruiken om te surfen en mailen op je mobiele telefoon, niet in combinatie met een laptop. Voice-over-IP toepassingen zijn eveneens niet toegestaan in combinatie met dit abonnement.

Tis dat je het even weet:)

Is bekend hoor! Het gaat mij vooral om de mail dus dat zal nog wel meevallen, met de snelheid van GPRS zul je ook niet snel zoveel verbruiken ;)!

Als ik kijk in andere topics bijvoorbeeld deze dan vraag ik mij af welke gegevens voor KPN nodig zijn want verder doe ik alles exact hetzelfde, zonder resultaat helaas.

Bijdrager
    Sanjeev

Ik ben ook wel benieuwd, ik heb een iphone icm een hi eindeloos abbo.
    Als ik kijk bij Instellingen > Netwerk > Mobiel datanetwerk zijn er ook geen gegevens ingevuld, maar toch kan ik
    internetten.

Wel heb ik dit net gevonden:

KPN
    Username: KPN
    Password: gprs
    APN: internet

bron: http://www.palmclub.nl/faq/24391/Palm/Mobiel-Internet/Wat-is-GPRS-en-hoe-stel-ik-het-in-op-mijn-smartphone.html

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.