30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 199)
  • Q:
    Bijdrager
    sammylvb

MacBook Gescheurd !

Hmmm,

Zit ik net te werken op m’n MacBook, voel ik onder mijn handpalm wat “rafelen”… Is de behuizing gescheurd ?

iemand hier al last van gehad ?

(en nee, hij is niet gevallen, ja, hij wordt altijd in een hoes getransporteerd…)

Grtz,

Sammy ;o(

Bijdrager
    KarelWillem

Zo had ik van de week opeens een dikke scheur in rechter-onderhoek van mijn iMac.

Die komt helemaal nooit van zijn plek, dus hoe komt daar nou een scheur in?

Warmtewerking van het plastic of zo?

Geblokkeerd
    Carp

Vermoedelijk een MacBook van de eerste generatie?
    Ik heb hetzelfde plaatje al diverse malen voorbij zien komen , is een productiefoutje…hopelijk kun je nog garantie claimen.
    Mocht dat niet zo zijn , zou ik op Ebay even zoeken naar ‘MacBook Topcase’…er worden regelmatig topcases aangeboden voor zeer schappelijke prijzen.
    Succes.

Bijdrager
    rknelissen

Ik heb precies hetzelfde probleem en ook precies op dezelfde plek.
    Ook een 1ste generatie Macbook, ik heb helaas nog geen tijd gehad om langs een Apple filiaal te gaan om garantie te claimen.

Bijdrager
    smoothly

Inderdaad, gewoon langs je leverancier. Is een bekende productiefout en wordt kostenloos hersteld onder de garantie.

Bijdrager
    sammylvb

Kijk ! Da’s mooie service !

na een mailtje gestuurd te hebben aan AppleCentreMaastricht, keurig teruggebeld en een afspraak gemaakt voor reparatie. Helaas heb ik woensdag pas tijd, maar dan krijg ik m’n MacBook ook weer keurig gerepareerd retour !

Fijn !

Grtz,

Sammy ;o)

Bijdrager
    Juch

ja daar had ik ook last van. Ook bij Apple Centre Maastricht, ook prima opgelost. Top!

Bijdrager
    Socatres

:( heb exact hetzelfde met mijn macbook. heb em niet laten vallen; draag em altijd in zo een neoprene cover. opeens een stukje afgebroken tijdens het gebruik van de trackpad.

ben al drie keer naar de applestore geweest maar de winkelbediende weigert om het te herstellen. heb hem zelfs heel wat links laten zien met hetzelfde defect maar hij wil het niet eens proberen om de garantie bij apple te claimen. mijn macbook is nog geen half jaar oud en valt nog onder de garantie. volgens de europese richtlijn wordt de bewijslast zelfs omgekeerd indien het defect zich voordoet binnen de zes maanden na aankoop.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1379595&sid=1c81a3819c8abc5f1a168adcb0862a1c
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1296423&sid=07bf01c45bc49d54ae95f6fdfc4e8954
    http://img411.imageshack.us/my.php?image=casecrack1tf9.jpg
    http://blueeyedcreature.net/apple/CrackBook.jpg
    http://img140.imageshack.us/my.php?image=picturedm5.jpg
    http://www.flickr.com/groups/crackedmacbook/pool/
    http://www.appledefects.com/?p=272
    http://www.appledefects.com/index.php?s=macbook+crack&submit=

hij is er van overtuigd dat dit niet zal geaccpeteerd worden.
    heb gebeld met de appleservice daar waren ze al heel wat behulpzamer en hebben ze mij aangeraden naar een andere winkel te gaan om te laten nakijken of de schade accidenteel is en foto’s te laten doorsturen zodat ze het kunnen evalueren

Bijdrager
    Juch

1. ga idd naar een andere winkel en claim je garantie
    2. schrijf een brief naar de consumentenbond waarin je je beklag doet over de bettreffende apple winkel
    3. publiceer de naam van die winkel hier, wat een malloot zeg.

Bijdrager
    ByteWarrior

Hele efficiënte optie in zo’n geval:
    – Vraag naar zijn supervisor;
    – Als die er niet is, vraag zijn telefoonnummer;
    – Bel naar die supervisor terwijl de verkoper erbij staat en doe je verhaal.

Werkt (bijna) altijd, en meestal kom je zelf al maar aan stap 2, dan worden ze ineens heel vriendelijk als je ziet dat je ’t meent. Als je dan toch de supervisor erbij moet halen, dan heb je ineens een tweede mening (en een tweede kans dat je geholpen wordt).

Inactief
    Anoniem

Nog betere optie: zorg dat je iemand kent die bij Apple werkt. Kun je zelfs een door een vrachtwagen overreden iPod nog onder garantie laten vervangen.:?

Bijdrager
    sammylvb

…. en die van mij is weer keurig gemaakt.

Binnen 30 minuten een telefoontje dat ik ‘m kon oppikken. En dat alles onder garantie :lol:

Grtz,

Sammy ;o)

Bijdrager
    AllStar

Ik heb precies hetzelfde:)

Even naar A-Mac in Utrecht gebeld, foto van het probleem opgestuurd, en 1 dag later was de top-case binnen. Morgen vervangen ze hem, top service dus!

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Socatres

na 2 weigeringen bij easyware ben ik er dan toch in geslaagd om de top-cover te laten herstellen door een andere reseller. deze heeft me wel 20 euro administratieve kosten aangerekend omdat zij het toestel niet aan mij verkocht hadden. na mijn slechte ervaring bij easyware was ik blij dat ze mij wel de garantie lieten claimen gezien je noodgedwongen via een reseller moet gaan om Apple te bereiken.

vervolgens ben ik deze kosten gaan terugvorderen bij easyware aangezien zij als verkopers in de fout zijn gegaan omdat zij de garantie zelfs niet in overweging wensten te nemen. helaas zij zijn expert in het weigeren en ontkennen van elke verantwoordelijkheid. je wordt er behandeld alsof je er nooit wat gekocht hebt. grappig is dat ze steeds hun interne protocol aanhalen als excuus voor alles en nog wat.

(easyware als jullie dit lezen: “een klant is geen werknemer en heeft dus ook geen boodschap aan intern protocol”)

ik raad iedereen aan om ver uit de buurt te blijven van Easyware. voor dat ik er iets kocht (6 maanden geleden) had ik er al veel slecht over gehoord maar soms moet je voelen om het te geloven. zij krijgen van mij absoluut een dikke 0 op after-sale-service en support. Vanaf het moment dat ze jou het product verkocht hebben ontdoen ze zich van elke verdere verantwoordelijkheid. het is gewoonweg absurd dat de concurrentie betere after-sale biedt als de oorpsronkelijke reseller.

Bijdrager
    Nick89

@Socatres: Stuur eens een briefje naar Apple, misschien willen die de administratiekosten wel voor je vergoeden.

Bijdrager
    Elias01

He sinds vanochtend heb ik helaas ook een scheurtje in mijn topcase.
    momenteel is de scheur slechts 1 cm, maar ik las zojuist dat de scheur alleen groter wordt.
    Ik heb nog een maand garantie.. de scheur stoort mij echter niet, wel wanneer er een stuk ‘afbreekt’ zoals op de foto.
    kan ik ook garantie claimen?
    bvd

Bijdrager
    puntKoen
    ”Elias01″

He sinds vanochtend heb ik helaas ook een scheurtje in mijn topcase.
    momenteel is de scheur slechts 1 cm, maar ik las zojuist dat de scheur alleen groter wordt.
    Ik heb nog een maand garantie.. de scheur stoort mij echter niet, wel wanneer er een stuk ‘afbreekt’ zoals op de foto.
    kan ik ook garantie claimen?
    bvd

Als het in de buurt van de magneet voor de sluiting van het deksel zit: waarschijnlijk wel, ga (zo snel mogelijk) langs bij een Apple Authorized Service Provider.

Bijdrager
    Aidovive

Ik constateerde gisteren ook een scheur in mijn topcase. Precies op de plek waar het deksel op de case valt als je hem sluit. Omdat ik bang was dat het verder zou scheuren heb ik er een druppeltje 1sec. lijm tussen gedaan. In elk geval zal het niet verder scheuren nu. Daarna ben ik gaan zoeken en kwam ik dit topic tegen. Kennelijk een bekend probleem. Mijn Macbook is net een week uit de 1 jarige garantie. Zou Apple hier nog iets mee kunnen binnen de garantie?

Bijdrager
    James Joyce

Mmm, zo zie je maar dat iedereen andere ervaringen heeft. Ik ben er steeds goed geholpen. Vorige week zat ik toevallig met twee kapotte laptops: een Pismo en een MacBook (batterij). Batterij van de MacBook werd zonder problemen vervangen (had nog welgeteld één week garantie). Met de Pismo konden ze me spijtig genoeg niet verder helpen wegens geen voeding, … meer aanwezig. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er steeds tevreden ben buiten gegaan maar blijkbaar heb jij minder goede ervaringen.

Bijdrager
    Aidovive

Apple doet weinig met mijn probleem. 15 dgn buiten garantie en ik moet naar een servicepunt om het te laten beoordelen. Daarbij moet ik rekening houden met gemaakte kosten. Ik vond deze link nog: http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook/Upper-Case/86/5/
    Een topcase wordt geleverd incl. touchpad en toetsenbord, dus in 1x te vervangen. Een topcase kost rond de 20 euro op eBay, alhoewel ze op http://www.ifixit.com aan worden geboden voor 249 USD.

Bijdrager
    jl07

Wanneer ik dit hier allemaal lees is het verstandig een Macbook te kopen of beter te kiezen voor de duurdere Macbook Pro?

Bijdrager
    jobwol

Mijn macbook is inmiddels anderhalf jaar oud. Dus buiten de garantie. Afgelopen dinsdag kwam bij mij ook ineens een scheur in de rechtonderhoek. Bij A-mac in Utrecht gaven ze mij het advies zelf te bellen met Apple, aangezien de macbook geen garantie meer had. Vandaag gebeld met Apple en ik kan hem zo laten herstellen (= nieuwe topcase). Ben nu wel voor 1,5 tot 2 weken (of langer) mijn macbook kwijt. Gelukkig staan er nog veel ongelezen boeken op de boekenplank…

Bijdrager
    j.chn
    ”jl07″

Wanneer ik dit hier allemaal lees is het verstandig een Macbook te kopen of beter te kiezen voor de duurdere Macbook Pro?

Ik dacht dat scheuren enkel bij de eerste generatie macbooks voorkwam. Of het bij de nieuwe nu ook nog voorkomt weet ik niet…

Bijdrager
    Stutger

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd over welke generatie MacBooks de mensen met het scheur-probleem het hier hebben? Heb namelijk net (eergisteren) mijn nieuwe MacBook binnen en ik begin na het lezen van dit topic al te zweten en nachtmerries te krijgen over scheurtjes;)

Bijdrager
    Aidovive

1st gen Macbook heb ik. Dicht gekit met 1sec lijm…:)

Bijdrager
    gngstr

Gisteren met zo’n zelfde scheur toch maar even bij (ik noem geen namen) Apple service provider in Eindhoven geweest. De techneut aldaar wist me te vertellen dat dit vaker voorkwam volgens de Apple Knowledge base, maar hij betwijfelde of het onder verlengde garantie gerepareerd zou kunnen worden. Mijn MacBook is immers ruim anderhalf jaar oud. Hij wilde mijn MacBook graag innemen voor verder onderzoek, maar ik heb hem dagelijks nodig en na aandringen wilde hij eerst wel even bij Apple informeren en daarna pas gaan repareren.

Gaf me geen goed gevoel dus zelf maar even naar Apple zelf gebeld. Bekend probleem en na authorisatie van de Apple medewerker bij een collega in Ierland werd me aangeboden om de top case kosteloos te laten vervangen. Uitstekende service Apple, chapeau!

Offtopic:
    Meteen even gevraagd wat de Apple medewerker van de health van mijn accu vond. Momenteel ongeveer 67% na 260 cycles.. Volgens bovenstaande service provider normaal en zeeeeker geen garantiegeval. Volgens mij wel garantie, want de accus hebben na een update 2 jaar garantie gekregen. De Apple medewerker was het met me eens en wederom na authorisatie besloot men dat ik een nieuwe accu ontvang. Keurig.

Op naar de service provider met dit goede nieuws ;)

Bijdrager
    Rapatski

Ook ik heb nu een scheur rechtsonderin.

Heeft niet zoveel met warmtewerking of iets anders magisch te maken; simpelweg de harde latch die de case kapotdrukt.

Gewoon niet steeds op je MacBook gaan zitten.

Bijdrager
    P4H
    ”Rapatski”

Ook ik heb nu een scheur rechtsonderin.

Heeft niet zoveel met warmtewerking of iets anders magisch te maken; simpelweg de harde latch die de case kapotdrukt.

Gewoon niet steeds op je MacBook gaan zitten.

Of staan… :kleenex:

Bijdrager
    Ross

Belachelijk dat dat probleem nog steeds niet is verholpen. Komt ook voor bij nieuwere macbooks helaas. Komt door de magnetische sluiting. Sommige gooien m wel erg har dicht, dus komt het sneller voor, maar dan nog zou niet mogen. Apple heeft hierop geen extension gedaan op de garantie, dus zal niet iedere apple winkel dit na 1 jaar kunnen vervangen, omdat het moeilijk te claimen is. Ik hoop dat de nieuwste wel wat verstevigd zijn. Het is wel een zeer vaak voorkomend probleem helaas.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 199)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.