13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Darkgnome

Macbook geheugen probleem

Beste mensen,

Ik zit met de handen in het haar omtrent het geheugen van mijn macbook.
    Ik heb een HD van 80 gig, nu heb ik “plots” maar 1 gig meer over. De laatste dagen heb ik toegegeven wel wat gedownload maar dan nog. Nog niet zo gek lang geleden heb ik al de muziek van mijn computer gesmeten om meer geheugen te hebben. Met als resultaat dat ik geen muziek meer heb en nu enkele weken later ook geen geheugen meer.

Wat kan ik daar aan doen?

Bijdrager
    Pieterr

Kijk met een van de tools die hier genoemd worden waar je schijf ruimte allemaal aan is opgegaan:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128028

Bijdrager
    iJoost

Die p2p dingen reserveren toch ruimte? Dat zal je probleem wel zijn als ik afga op eerdere ervaringen.;-)

Inactief
    Anoniem
    ”iJoost”

Die p2p dingen reserveren toch ruimte? Dat zal je probleem wel zijn als ik afga op eerdere ervaringen.;-)

Idd… als je een torrent start neemt die meteen de ruimte van het uiteindelijke bestand in.

Bijdrager
    Darkgnome
    ”iJoost”

Hoe bedoel je?

Bijdrager
    iJoost

Zoek maar even. Tientallen anderen gingen u voor…

Of misschien had je al genoeg aan de toevoeging van Zakske.;-)

Bijdrager
    dapensa
    ”Darkgnome”
    ”iJoost”

Hoe bedoel je?

Als jij iets download bv via torrent, dan “reserveert” het programma alvast de uiteindelijke grootte van het bestand op je HD.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Darkgnome”

Beste mensen,

Ik heb een HD van 80 gig, nu heb ik “plots” maar 1 gig meer over.

Met dit onderwerp zet je mensen op het verkeerde been. Geheugen stop je in je computer en dat zijn 1 of meerdere kaarten. Wat jij bedoelt is dat je een probleem hebt met de overgebleven ruimte op je harde schijf.
    Heb je overigens de prullenbak geleegd en ook al eens een herstart gedaan?

Bijdrager
    Darkgnome
    ”Hansi2124″
    ”Darkgnome”

Beste mensen,

Met dit onderwerp zet je mensen op het verkeerde been. Geheugen stop je in je computer en dat zijn 1 of meerdere kaarten. Wat jij bedoelt is dat je een probleem hebt met de overgebleven ruimte op je harde schijf.

Ik ben niet stom hoor, ik gebruik al 14 jaar een mac…

Bijdrager
    1234

Niemand zegt dat je stom bent maar in dit geval biedt de zoekfunctie uitkomst.

Naast het feit dat als je veel download je HDD gewoon vol raakt, iets wat redelijk voor de hand liggend is.

Zakske zegt dan ook heel terecht:
    Als je een torrent start, neemt het bestand direct de totale grootte aan ruimte in op je schijf.

Succes.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Darkgnome”
    ”Hansi2124″
    ”Darkgnome”

Beste mensen,

Ik ben niet stom hoor, ik gebruik al 14 jaar een mac…

Dat zeg ik ook niet. Maar het een sluit het ander niet per definitie uit hoor;-)
    Maar daar gaat het nu niet om. Er bestaat een programma (ben de naam nu even kwijt, maar met de zoekfunctie is het wel terug te vinden) wat laat zien hoeveel ruimte elke map inneemt op je hd. op die manier kan je dan zien of wat de hd aangeeft als beschikbare ruimte ook klopt.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hansi2124″

Er bestaat een programma (ben de naam nu even kwijt, maar met de zoekfunctie is het wel terug te vinden) wat laat zien hoeveel ruimte elke map inneemt op je hd..

”Pieterr”

Kijk met een van de tools die hier genoemd worden waar je schijf ruimte allemaal aan is opgegaan:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128028

Zoeken is al gedaan…

Bijdrager
    Hansi2124

Kijk eens aan;-)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.