7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramonneke76

Macbook geheugen probleem

Hallo,

Ik heb een MacBook (mid 2007).
    Begin deze week kreeg ik de MacBook niet meer opgestart. Hij gaf een wit scherm en drie piepjes. Net heb ik al opdekt dat het een geheugen probleem is. Ik had een van de twee geheugen modules verwijderd en de MB startte weer op. Kapotte geheugen module dacht ik. Ik heb een nieuwe gekocht en die geplaatst, maar hij begint dan weer te piepen. Iemand bekend met dit probleem? Geheugen slot kapot? Zoja, is dat te fixen?

Tevens ga mijn oude 160GB HD ook opeens problemen, waardoor ik OSX niet meer geïnstalleerd kreeg, maar die HD is nu vervangen.

Tips mbt geheugen zijn welkom!

Gr, Ramon

Bijdrager
    nebilem

Kan zijn dat 1 slot kapot is. Dat lijkt me een dure grap

Bijdrager
    dodo

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn MacBook Pro uit 2007. Bleek een loszittende geheugenmodule te zijn. Daarna heb ik nog de PRAM en de SMC gereset, voordat het probleem voorbij was.

Command+Option+P+R: Reset PRAM (Parameter-RAM)
    Accu verwijderen, power button 10 seconden inhouden: SMC reset (System Management Controller)

Succes!

Voor meer opstartcombinaties, zie:
    Opstartcommando’s

Bijdrager
    Ramonneke76

Tnx Dodo,

Dat ga ik even proberen.
    Moet ik eerst de pram en smc reset doen en dan pas de geugenmodule terugzetten?

Bijdrager
    J-P-H

Je kan je geheugen testen door het geheugenbankje waarvan je zeker weet dat het werkt in de andere slot te stoppen. Dan weet je of het aan het geheugen ligt of aan het slot.

Bijdrager
    dodo

@Ramonneke76

Als je begint met de SMC reset, dan kun je ze gelijk na elkaar uitvoeren.
    Bij het resetten van de PRAM moet je wachten tot je een tweede keer de opstarttoon hoort en daarna kun je de toetscombinatie loslaten en zal de Mac doorstarten.

Bijdrager
    dodo

@Ramonneke76

Doe het wel met geheugenmodule. De test van J-P-H kan inderdaad helpen wanneer het geheugen of een van de slots defect zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.