4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    klonic

Macbook geen verbinding met iPhone hotspot

Ik heb een irritant probleem. Als ik op mijn Macbook Pro (OSX 8=OS 10.8) verbinding maak met mijn iPhone 4 (iOS 7) die ik dus als hotspot gebruik via WiFi. Dan geeft mijn Mac aan dat hij geen internetverbinding heeft:

Dit valt dus te lezen als ik op het WiFi icoontje klik dat in de bovenste balk staat. Ga ik dan naar de netwerkvoorkeuren, dan zie ik dit:

Als ik op ‘geavanceerd’ klik zie ik dit bij de IP-adressen staan:

Via bluetooth vind ik het sowieso niet fijn werken (overigens functioneert het ook niet) en bedraad doe ik ook liever niet (ook dat werkt niet, en het is super onpraktisch). Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Via USB is overigens wel een raar verhaal, want zodra ik de iPhone aansluit en een iPhone USB verbinding toevoeg, dan staat er ‘Geen verbinding’, koppel ik de iPhone los, dan veranderd de status naar ‘Geen IP-adres’, sluit ik hem weer aan staat er ‘Geen verbinding’. De hotspot in en uitschakelen heeft ook geen zin.

Overigens werkt alles wel gewoon, 3G, USB en WiFi op mn iPhone werken, de USB kabel werkt, de USB poorten en WiFi werken van de Macbook

Bijdrager
    bassbug

Ik gebruik regelmatig Personal Hotspot functie.
    Ik heb een iPhone 5 en een Macbook Air (2013) en het werkt allemaal geweldig.
    Ik stel verder niets bijzonders in. Gewoon Personal Hotspot aanzetten en dan op je Macbook zoeken naar je iPhone’s wifi signaal.

Enige wat enige aandacht behoeft is dat je iPhone wel goed 3G verbinding moet hebben en dat is in een gebouw wel eens lastig.

Bijdrager
    wouter57

Ik had er een tijdje geleden ook problemen mee met mijn iPhone 5 en toen ik jouw bericht hier las dacht ik laat ik het maar weer eens proberen. Kreeg hem weer niet aan de praat totdat ik op de knop drukte van VERNIEUW DHCP-LEASE en hij pakt hem meteen.

Bijdrager
    klonic

Vernieuw DHCP lease werkt ook niet. Mijn 3G vetbinding is prima, 5 bolletjes.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.