3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    tweakp

MacBook geeft geen beeld op LCD tv

Beste mede mac gebruikers,

Ik zit met het volgende probleem namelijk dat mijn macbook via mini-DVI naar DVI niet werkt op mijn philips LCD scherm.

Bij de eerste keer aansluiten kreeg ik direct beeld, want hij herkende de lcd tv als onbekend scherm. Ik kreeg prima beeld en ook scherm vullend.

Alleen de keer erop sluit ik de mac aan en hij herkend het scherm als HDMI tv en ik krijg er met geen mogeljkheid beeld op.

Als ik mijn oude powerbook g4 aansluit op het lcd schermt herkend hij deze ook als HDMI tv maar werkt direct op het moment dat ik de kabel aansluit.
    Toen ging ik in de veronderstelling dat mijn mini-DVI naar DVI kabel stuk was, maar als ik deze aansluit op bijvoorbeeld een externe monitor doet deze het gewoon zonder problemen. Je zou dus zeggen dat dit een driver probleem is op het macbook.

Iemand een idee?

alvast bedankt

edit: Ik heb op mijn nieuwe macbook ook windows xp draaien, deze geeft ook prima beeld op mijn lcd het moet ‘m dus in de osx driver zitten

Bijdrager
    Martijn29

Heb je hem al eens aangesloten en dan via voorkeuren – beeldschermen
    verschillende resoluties uitgeprobeerd?

Ik heb ook een tijdje moeten zoeken, deed het in het begin ook automatisch, toen weer niet.
    Heb hem toen via resolutie weten te vinden, en nu doet hij het automatisch.

succes

Bijdrager
    tweakp

Ik heb iedere resolutie geprobeerd en daarbij ook nog iedere resolutie met een ander vernieuwings frequentie, dat heft helaas niet mogen werken

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.