22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

MACBOOK geeft alleen nog maar zwart scherm na monolingual

Mensen help mij!?

Ik heb het programma monolingual gebruikt ik heb de talen eerst verwijdert via het programma’tje vervoglens heb ik de powerpc onderdelen ook vewijdert (endat had ik denk ik niet moeten doen)

http://monolingual.sourceforge.net/index.php

Ik had gelezen dat het je macbook juist beter maakte maar hij doet echt niks meer, ik heb een macbook van de 1e generatie zins kort heb ik er 2 gig geheugen in geplaats in plaats van 1 gig.

Als ik nu op de power button drukt hoor je het gebruikelijke geluidje van de cd-rom drive en vervolens de flits die ik altijd zie vanaf het begin. Daarna moet hij normaal gesproken gaan opstarten maar dat doet hij dus nu ineens niet meer. Ik heb vaker dat probleem gehad maar als ik dan 5 min ging wachten dan deed hij het weer HEEL VAAG (ik weet het ) maar zo gebruik ik me macbook al bijna 1,5 jaar dus dat is nieteens het grootste probleem. Het grote probleem nu is dat hij gewoon niks meer doet !?! en ik heb geen garantie en hij is ook niet in nl gekocht hij is 2 jaar oud.

Ik heb met het programma alle overbodige taal bestanden gewist + de power pc g3 g4 en de g4+

Op het internet stond dat het geen kwaad kon ?

Help my :x

Bijdrager
    sven-

Sorry dat ik het zeg, maar dit is weer zo’n voorbeeld van “knoeien”. Je had geen problemen, maar wilde toch een “sneller” OS, dus probeerde je dat programma maar:|

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je het in het verleden al had lijkt het me dat het door iets anders komt dan door het appje.

Bijdrager
    mac-addict

ja maar hij deed het perfect …… het programma’tje heeft iets verkeerd gedaan (of nouwja ik dan)

MAar ik weet nu ook wel dat ik dat niet had moeten doen maar ik deed het omdat het een tip was van hier dus daarom vertrouwde ik het ook eigenlijk. Ik las positieve reacties van het programma’tje op deze site.

Bijdrager
    Gates
    ”sven-“

Sorry dat ik het zeg, maar dit is weer zo’n voorbeeld van “knoeien”. Je had geen problemen, maar wilde toch een “sneller” OS, dus probeerde je dat programma maar:|

Hij had dus wel al een probleem met zijn MB voordat hij monolin. gebruikte

Bijdrager
    sven-

Nee, want toen zat het probleem anders in elkaar.

Bijdrager
    Mono1

Je “vorige” probleem (dat hij pas na 5 minuten opstartte), lijkt erop dat hij de opstart schijf niet kon vinden. Probeer nu eens met “Alt” ingedrukt op te starten………

Bijdrager
    mac-addict

okay dit is super vaag ik had pas geleden mijn geheugen vervangen, alles deed het goed 2 weken lang tot dit probleem dus ik dacht net mischien is mijn geheugen stuk gegaan ?

En wat blijkt ik stop mijn oude geheugen kaarten erin die van 512 inplaats die van 2 keer 1 gig en hij doet het gewoon wat kan hier gebeurt zijn ??

Kan het zijn dat mijn geheugen kaarten stuk zijn gegaan uit het niets ?

IK BEN TROUWENS VERDOMT BLIJ DAT IK AL MIJN FILES NOG HEBT GA ZE GELIJK KOPIEREN NAAR MIJN EXTERNE SCHIJF.

Bijdrager
    1984

Als iemand een probleem heeft met MacOsX, is het de bedoeling dat je hem probeert te helpen of een tip geeft.
    Opmerkingen hoe stom iemand is geweest zijn niet gewenst, en leveren ook geen bijdrage aan het topic

Bijdrager
    Mono1

En als je ze nu 1 voor 1 terug zet?

Bijdrager
    mac-addict

Bedankt 1984 ik merk ook dat sommige mensen je hier liever willen afzeiken dan dat ze je soms willen helpen en dan heb ik het over bepaalde personen.

Ik had trouwens de tip gekregen dit programma te gebruiken van 1 van de mede forum bezoekers, en veel meer bezoekers van deze website hebben dit programma’tje gebruikt en bij hun werkte het gewoon goed.

Dus aan de eene kant was het wel dom maar aan de andere kant leek het zo veilig !

Bijdrager
    Mono1
    ”1984″

Als iemand een probleem heeft met MacOsX, is het de bedoeling dat je hem probeert te helpen of een tip geeft.
    Opmerkingen hoe stom iemand is geweest zijn niet gewenst, en leveren ook geen bijdrage aan het topic

Mededeling bedoeld voor….????

Bijdrager
    mac-addict
    ”Mono1″

En als je ze nu 1 voor 1 terug zet?

Bedoel je met 1 voor 1

eerst de eene 512 eruit halen en dan 1 gig er in zetten dan weer opstarten
    vervolgens de 2e 512 eruit halen en dan weer opstarten met de 2 gig erin ?

Bijdrager
    sven-

Ja, zodat je kunt testen welke module defect is.

Bijdrager
    Mono1

Inderdaad, dan kan je zien welke misschien defect is.

Bijdrager
    Dick de Roos

Probeer eerst even wat je ontdekt aan de geheugens.Als daar niets uit komt, kan je het volgende doen:

Als je een 2e Mac hebt, kan je de files redden door in de Target-mode de zaak over te zetten.
    Vervolgens kan je een clean-install doen.
    Als het goed is loopt alles dan weer als een trein.
    Het is even wat werk, maar misschien was dat laatste toch al nodig.

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan ook proberen of je de AppleHardwareTest (AHT) kan doen. Start hiervoor op van de MacOS X installatie-dvd en houdt dan de D-toets ingedrukt tijdens het opstarten. De rest wijst zich vanzelf. Het geheugen wordt dan ook getest o.a.

Bijdrager
    WaZoo
    ”Hansi2124″

Je kan ook proberen of je de AppleHardwareTest (AHT) kan doen. Start hiervoor op van de MacOS X installatie-dvd en houdt dan de D-toets ingedrukt tijdens het opstarten. De rest wijst zich vanzelf. Het geheugen wordt dan ook getest o.a.

De C-toets toch? Of is het nu al zoooooo laat?:)

Bijdrager
    sven-

Nee, de D-toets op de nieuwere Macs.

Bijdrager
    WaZoo
    ”sven-“

Nee, de D-toets op de nieuwere Macs.

Oh??? Sinds welke versie dan? Elke Intel die ik ken doet het (ook) met C…

Bijdrager
    Scjeir

C om van de CD op te starten voor installatie/…
    D om de Apple hardware test te doen:)

Bijdrager
    WaZoo

Dan was het dus toch te laat voor mij :mrgreen:

Thnx!:)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.