One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Macbook gecrashed, schijfhulpprogramma geeft een lege harde schijf aan.

Macbook gecrashed, schijfhulpprogramma geeft een lege harde schijf aan.

Profielfoto van VijayWeemhoff

VijayWeemhoff op 20 april 2017 #

Beste forumleden,

Mijn dag begint vandaag helaas niet zo best..
Tijdens een skypecall is mijn macbook pro (2011) vastgelopen, ik heb de macbook toen uitgezet met de hardware uitknop.
Na het opstarten vroeg ie om vergrendelingscode, ik heb toen maar wat geprobeerd (0000).
Daarna is ie nog een keer opgestart en kwamen de OS X Hulpprogramma’s naar voren (time machine backup, contact, schijfhulpprogramma etc)
In het schijfhulpprogramma geeft ie aan dat m’n harde schijf helemaal leeg is. Ik kan een EHBO uitvoeren maar ik huiver daar toch een beetje voor..

Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen. Mijn laatste time machine backup was 47 dagen geleden (heel erg stom..).
Een vriend van me gaf de opties veilige modus, met een andere mac mijn hardeschijf als externe te openen en proberen te backuppen en dat EHBO sowieso even kan. Ik ben toch erg bang dat EHBO gekke dingen kan gaan doen aangezien schijfhulpprogramma denkt dat de schijf leeg is.

Verder tips voor herstellingen/reparaties in de omgeving van Amsterdam?
Hartelijk dank alvast!

Profielfoto van VijayWeemhoff

VijayWeemhoff op 20 april 2017 #

Update: de Macbook Pro wilt niet opstarten in veilige modus, en een hostcomputer geeft aan dat de schijf leeg is.

Het lijkt erop alsof de crash z’n hele eigen schijf heeft gewist.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 20 april 2017 #

Op zich is het geen probleem om Schijf EHBO uit te voeren, want dat is een niet-destructiefe actie.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 20 april 2017 #

Lege disk? Je maakt gebruik van FileVault?

Ik neem aan dat je een goede backup hebt?
Dan kun je ook opstarten in Recovery Mode en van daaruit je disk controleren. Desgewenst kun je daarna (indien de disk verder goed blijkt) macOS opnieuw installeren en tijdens de installatie, wanneer daarom gevraagd wordt, je TM backup terugplaatsen.

Over dit topic

Gestart op 20 april 2017 door VijayWeemhoff

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?