11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Gabrian

MacBook gebruikt maar 1,0 GHz

Hallo,

Mijn MacBook gebruikt maar 1,0 GHz, in plaats van 2,0 GHz, en dat is geen pretje. Weet iemand wat ik kan doen om m’n processor beter te gebruiken?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    LEXY

De MacBook gebruikt wat ie nodig heeft. Als het goed is zul je zien dat het schommelt, afhankelijk van hoe zwaar je de machine belast. Of heb je soms opgestart door de aan/uit knop lang ingedrukt te houden?

Bijdrager
    Gabrian

Ja, anders blijft hij niet veel langer aan dan een half uur.

Bijdrager
    LEXY

OK dus jouw MB heeft ook RSS. Wat je kunt doen is even kort naar slaapstand gaan en weer ontwaken. Dan draait ie weer op volle snelheid.
    Maar ik zou hem snel laten repareren.
    De mijne kan ik hopelijk volgende week weer ophalen na reparatie ook vanwege RSS.

Bijdrager
    Gabrian

Ja, ik breng hem waarschijnlijk volgende week weg. Ik heb naast dit probleem ook nog een kapotte SuperDrive, dus de vraag is hoe lang dat allemaal gaat duren voordat de onderdelen binnen zijn en de MacBook gerepareerd is.

Bedankt voor het antwoord. :)

Bijdrager
    LEXY

Het schijnt dat de onderdelen nu leverbaar zijn. Ik wens jou in ieder geval meer geluk toe dan mijn geval van 6 weken…:cry:

Bijdrager
    iBird

Wat is RSS? Is dat iets wat je met Hardwarecheck kunt vinden? En hoe kan ik zien of al mijn geheugen wordt aangesproken?

Bijdrager
    LEXY

Random Shutdown Syndrom.
    Nee, is niet traceerbaar met hardware check.
    Ook voor geheugen gebruik bestaan kleine appjes.
    Kan trouwens ook met Activiteitenweergave in je hulpprogramma’s.

Bijdrager
    iBird

Geinig, dat had ik nog niet gezien.

Mijn MacBook zegt dat ie op 2 Ghz draait.

Op zich fijn alleen… Er zit maar 1Ghz in… Wat een fijn e MB heb ik. Een wonder!!!

Hoe kan dat nou?

Bijdrager
    LEXY

2 Ghz is de snelheid van de processor.
    En je geheugen is 1 GB groot.

Bijdrager
    iBird

Tuurlijk. Ik ben dom. Sorry.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.