5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dragondcelet

Macbook gaat uit na verbinden externe harde schijf

Hallo iedreen,

Ik vondt een oude externe harde schijf en ik wou weten of het nog bruikbaar was. Ik stak de stekker in de stopcontact en het lichte op de schijf ging aan daarna plugde de USB kabel in maar toen schakelde mijn macbook zichzelf beteen uit. ik heb het 3 keer geprobeert zef met andre kabels maar ik krijg steet hetzelfde rezultaat.

Wat betekent dit?

Is de schijf nog bruikbaar?

Hoe kan ik het oplossen?

Alvast Bedankt.

Mvg

Yannick/dragondcelet

Bijdrager
    SunKeeper

Die harde schijf (of i.i.g. de behuizing) is dan niet meer in orde.

Als je je oor erop houdt, en je steekt alleen de stekker van de schijf in het stopcontact, hoor je dan wel dat de schijf zelf gaat draaien?

Dat je MacBook uitschakelt komt door de beveiliging, er lopen signalen of te sterke stroom door de USB-kabel wat niet de bedoeling is. Bij een kleine afwijking schakelt je Mac alleen poorten uit (totdat je herstart) maar bij een grote afwijking schakelt alles uit.
    Doe dat ook liever niet opnieuw.

Als de schijf normaal draait, verwijder die dan uit de behuizing en koop er een nieuwe behuizing voor. Let op het goede type aansluiting. Als het een ouder type aansluiting is, kijk dan goed of het niet voordeliger is om een nieuwe externe harde schijf aan te schaffen.
    Die heeft ook vast meer opslagcapaciteit dan de schijf die je nu daar hebt. (ik weet niet hoe oud die precies is natuurlijk)

Bijdrager
    SunKeeper

Overdrijf niet zo. Reageer anders niet.

Bijdrager
    dragondcelet

Beste, SunKeeper,

Bedankt voor je hulp. De schijf draait nietmeer dus ik dank dat het tijd is voor een nieuwe.

Bijdrager
    McPim

Excuus, SunKeeper en dragondcelet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.