8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    sjoerdrei

MacBook gaat niet meer aan na volledig ontladen

Na een weekje mijn MacBook Air niet te hebben gebruikt(100%) heb ik hem eergisteren avond gebruikt om mijn iPhone op te laden(niet gekeken hoe vol die nog was). De volgende ochtend is mijn MacBook helemaal leeg en mijn iPhone op 90%. Bij thuiskomst heb ik de air weer aan de lader gelegd maar na een goede 24 aan de lader gebeurd er helemaal niks bij de MacBook. oranje/groene lampje gaat niet branden en een SMC reset werkt ook niet meer.

Hebben jullie tips? is de accu naar de klote? deze heeft het tot nu toe altijd perfect gedaan en nooit gemerkt dat de capaciteit achteruit ging. Hij is dacht ik wel uit 2013.

Bijdrager
    polansky

Stekker erin luisteren of je een pling hoort en een paar minuten wachten.
    Meestal kun je hem daarna weer opstarten.

Het kan wel zijn dat als de batterij al wat ouder is een volledige ontlading tot schade aan de batterij kan leiden.
    Over het algemeen genomen is het niet direct een probleem, dus als je ziet dat de accu tegen de 10% aanzit is het altijd goed om hem aan de lader te gaan leggen.

Bijdrager
    sjoerdrei

Helaas nieuwe accu er in gezet maar nog altijd geen enkele beweging in te krijgen. Beetje raar is het wel.

Hebben jullie nog tips?

Bijdrager
    Floris De Munck

Bij mij was met dezelfde problemen de lader kapot.

Bijdrager
    koen

Hoe oud is je MacBook Air?

Bijdrager
    sjoerdrei

Ik heb in totaal 3 verschillende laders geprobeerd. Een daar van weet ik zeker dat die het bij een andere MacBook wel deed.

De Air komt uit 2013. Dus helaas geen garantie of iets meer. Het was een MacBook voor erbij maar toch vindt ik het zonde. Ondanks zijn leeftijd was het een super snelle MacBook (i7, 8gb, 512gb)

Bijdrager
    Floris De Munck

<p class=”cite”>sjoerdrei op 14 juni 2019 om 09:14</p>
    Ik heb in totaal 3 verschillende laders geprobeerd. Een daar van weet ik zeker dat die het bij een andere MacBook wel deed.

De Air komt uit 2013. Dus helaas geen garantie of iets meer. Het was een MacBook voor erbij maar toch vindt ik het zonde. Ondanks zijn leeftijd was het een super snelle MacBook (i7, 8gb, 512gb)

Inderdaad jammer. Ik heb een nieuwe MacBook pro maar grijp nog altijd liever naar mijn Air van 2011. Die gaat nog steeds enkele uren mee!

Enkel voor zwaardere programma’s en foto’s pak ik de Pro.

Bijdrager
    Rick

Dit klinkt alsof het laadcircuit op je logic board gerepareerd moet worden. Geen idee hoe tolerant dit forum is voor wat goedbedoelde reclame, maar ik doe dit soort reparaties dagelijks met mijn eigen bedrijfje repear.it. Je MacBook is reparatie zeker nog waard.

Wat je trouwens eerst even moet checken is of je laadpoort en magsafe beiden schoon zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.