10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Chloe

Macbook gaat niet meer aan?

Daarnet probeerde ik m’n macbook op te starten, en het ging langs geen kanten. Het indicatielampje brande wel, maar hij gaf geen enkele reactie als je op de aanknop duwde.. K dacht dat de batterij mss leeg was, en stak hem daarom in de adapter. Ook daar kreeg ‘k geen reactie op. Daarna heb ‘k geprobeerd de installatie cd rom er in te steken, en daar gaf hij reactie op, hij leek te draaien, alleen had ‘k uit een scherm. Na een minuut ofzo, was hij weer volledig stilgevallen, maar het indicatielampje bleef wel branden.. Nog iemand dit probleem had? of weet er toevallig iemand wat ‘k moet doen? Heb hem hard nodig deze week, en ben nogal ten einde raad..

Bijdrager
    Cars

Haal de batterij er eens af en de adapter (dus geen stroom meer op je MacBook). Na 5 minuten weer batterij aansluiten en adapter. Kijk eens wat er dan gebeurd…

Bijdrager
    Chloe

oké, dankje wel.. ‘k ga eens proberen!

Bijdrager
    Cars

Mocht dit niet werken, dan zou je het nog eens moeten proberen met de installatie dvd.

-MacBook afsluiten
    – DVD erin
    – opstarten met “c” toets ingedrukt
    – Menu Installer –> Open Schijfhulp Programma –> schijf EHBO –> Controleer en Herstel

Bijdrager
    Chloe

enorm bedankt.. het is gelukt met m’n batterij er even uit te laten!

Bijdrager
    Cars

Graag gedaan! :wink:

Moderator
    Poezenbeest

…ik dacht dat classic over pre-OSX-systemen ging en niet over klassieke problemen

Bijdrager
    Phofilmusigner
    ”Zerk”

…ik dacht dat classic over pre-OSX-systemen ging en niet over klassieke problemen

Fijn die zinvolle bijdrages van jou aan topics :roll:

Bijdrager
    LEXY

HAHAHA, pot verwijt de ketel… 8) :innocent:

Moderator
    Poezenbeest
    ”Phofilmusigner”

Fijn die zinvolle bijdrages van jou aan topics :roll:

Het gaat me hier met name om het feit dat er de laatste tijd erg veel topics worden geplaats over intel-systemen, waarop classic niet eens draait.

Als mensen de moeite zouden nemen oom eens na te denken in welke categorie hun tpoic past en waar ze dus de meeste kans hebben op een bruikbaar antwoord, dan zou dat enorm veel ergenis schelen, zowel bij de mensen die nu extra topics moeten doorlopen op zoek naar het antwoord op een wèl-Classic-probleem, als bij de mensen die zeuren dat er zinvolle bijdrages worden geleverd door mensen die andere mensen op hun onbenulligheden wijzen.

In andere woorden: ik kan me nog voorstellen dat je een vraag over een MacBook, die niet meer aangaat onder ‘Het OS’ stelt, maar oonder Classic??? Is hetzelfde als een vraag over de batterijduur van een iPod onder ‘Internet en Netwerken’ te stellen….

Kortom: ik heb het volste recht van spreken en voeg meta-feiten toe aan deze discussie.

[size=7:e2af5c0ee5]…maar iemand met pas 32 berichten zal dat woord niet begrijpen….[/size:e2af5c0ee5]

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.