7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan25

Macbook gaat niet in sluimer [opgelost]

Beste OMT-ers,

Af en toe wanneer ik mijn Macbook in sluimer probeer te krijgen (scherm dichtklappen) lukt dit niet.
    Ik hoor dan continue de superdrive checken of er een schijf is geplaatst. Ik start dan mijn Macbook opnieuw op en laat deze wederom in sluimerstand gaan, meestal is er dan niks meer aan de hand. Het lijkt erop dat dit de laatste tijd steeds meer voorkomt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen of wat hier aan de hand is?

Moderator
    Strifer

Wellicht helpt het om even je SMC te resetten.

> http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Daan25
    Strifer op 21 maart 2011

Wellicht helpt het om even je SMC te resetten.

> http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NL
    Dat kan ik inderdaad ook eens proberen. Ik heb overigens nog nooit een PRAM/NVRAM/SMC-reset gedaan. Kan dit kwaad of is het juist aan te raden dit zo nu en dan te doen?

Moderator
    Strifer

Het kan geen kwaad, soms gaan er wat instellingen verloren en zul je die dingen opnieuw moeten instellen. Ik voer ze eigenlijk enkel uit wanneer ik ze (denk) nodig te hebben.

Zo is het al tijden geleden dat ik een PRAM reset heb gedaan (kan me niet meer herinneren wanneer) en heb een keer een SMC reset gedaan op mijn oude MBP toen hij ook vreemd gedrag vertoonde met de slaapfunctie. Ik heb wel nog een paar maanden geleden een SMC reset gedaan bij een vriend.

Bijdrager
    Hansi2124

Vertoonde die vriend dan ook vreemd gedrag :slant:
    :lol:

Moderator
    Strifer

Aye hij vergat steeds te gaan slapen ’s nachts waardoor ie niet op tijd op afspraken kwam. Werkt bij mensen wel iets anders dan bij Macs;)

Ik bedoelde de MBP van een vriend :d

Bijdrager
    Daan25

Ik heb een PRAM/NVRAM/ en SMC-reset gedaan. Benieuwd of het probleem nu opgelost is. Ik heb nu overigens wel het idee dat de Macbook wat sneller is. Ook met opstarten is de statusbalk voor mijn gevoel sneller in beeld dan daarvoor het geval was.

Bedankt in ieder geval!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.