24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    kayintveen

Macbook gaat ineens niet meer aan

Hoi Allen,

Ik heb na mijn laatste issue een compleet nieuw logic board gekregen op mijn 2017 macbook pro 15″ met touchbar.

Sinds vanmiddag start ineens mijn laptop niet meer vanzelf op. Dramatisch want moet morgen om 10uur met vlucht richting klant. Iemand nog ideen de volgende dingen al gedaan

– Tijdje aan de lader gehangen
    – Laptop weer op tempratuur laten komen (hij was koud geworden omdat ik buiten was)

– 60sec powerknop ingedruk. 30 en 15 sec zowel met als zonder voeding

– Control Option Shift 15sec ingedrukt gehouden en tegelijk los gelaten. enkele keren geprobeerd. ook met en zonder voeding.

– Ik luister express met mn oor op mn toetsenboard normaal hoor je als er spanning op de laptop komt nu niet.

Ik heb vanmiddag 1x gehad dat hij het apple logo liet zien en helemaal 100% laade daarna zwart en weer uit.

Ook geprobeerd met USB-C scherm gekoppeld om te testen. maar helaas.

Jeetje wat zou ik graag willen dat Apple weer stabiele kwalitatieve systemen ging maken. Dit is nu al mijn 3e laptop van dit type. waarvan deze al 2x bij apple support is geweest. en de vorige ook 2x. Deze nu 6 mnd oud.

Garantie enzo prima maar ben weer week mn laptop kwijt ben ik bang.:-( Iemand nog ideeen plz

Bijdrager
    polansky

Even uurtje aan de lader leggen, daarna nog eens kijken.
    Als de batterij helemaal leeg is gaat hij zeker niet direct aan.

Als je geen ‘poing’ hoort bij het inpluggen van de lader wordt er niet opgeladen.

Moderator
    Night

Achterkant open schroeven, stekker van battery pack losmaken van moederbord, SMC reset doen en weer aansluiten.

Bijdrager
    kayintveen

<p class=”cite”>Night op 27 januari 2019 om 20:01</p>
    Achterkant open schroeven, stekker van battery pack losmaken van moederbord, SMC reset doen en weer aansluiten.

Dan weet ik zeker dat mijn garantie weg is;-)

Moderator
    Night

Je kan dat ook láten doen 😉

Bijdrager
    Brombeer

Als de garantie je zoveel waard is, moet je die morgen in een winkel gaan claimen.

Maar tenzij je de harddisk/ssd in of via een andere machine aan de praat krijgt gaat het morgen om tien uur niets worden bij die klant en kunnen ook wij hier niet veel meer doen dan je sterkte wensen.

Is er geen leenlaptop op te scharrelen, waarmee je met de backup naar de klant gaat?

Bijdrager
    kayintveen

<p class=”cite”>Brombeer op 27 januari 2019 om 20:12</p>
    Als de garantie je zoveel waard is, moet je die morgen in een winkel gaan claimen.

Maar tenzij je de harddisk/ssd in of via een andere machine aan de praat krijgt gaat het morgen om tien uur niets worden bij die klant en kunnen ook wij hier niet veel meer doen dan je sterkte wensen.

Is er geen leenlaptop op te scharrelen, waarmee je met de backup naar de klant gaat?

Tja enige optie gaat worden nieuwe laptop kopen morgen om 9 uur. Onee die Apple hut gaat pas om 12 uur open :s kansloze missie dus.

Moderator
    Night

De Apple Store in Amsterdam gaat al om 10.00 uur open. Maar is voor jou nóg te laat.

Overigens kun je wellicht op Schiphol Plaza ook nog een MacBook kopen als dat echt noodzakelijk mocht zijn.

https://www.schiphol.nl/nl/op-schiphol/shoppen/electronics

(ik kon zo snel geen MBP vinden 😰 )

Bijdrager
    Brombeer

Vanavond nog even doorpakken op Marktplaats?

Afstanden vanaf Museum Boymans Van Beuningen

Moderator
    Night

Bijdrager
    Shmoo

Of koop eentje bij Apple.land-klant  en laat ‘m op het adres van je klant afleveren.

Bijdrager
    iDEOwen

– Control Option Shift  (aan de linkerzijde van toetsenbord) + Powerknop…. je had het zonder de powerknop gedaan. Dus alle 4 tegelijk indrukken voor 10 sec… Dat is een SMC reset

Bijdrager
    feek

hier nog meer opties om een SMC reset uit te voeren op een macbook Pro met touchbar

Bijdrager
    GoeieDag

Night op 27 januari 2019 om 20:01

Waarom niet een SMC reset zonder de openschroef-frats geprobeerd?

Bijdrager
    iDEOwen

<p class=”cite”>feek op 27 januari 2019 om 22:45</p>
    hier nog meer opties om een SMC reset uit te voeren op een macbook Pro met touchbar

Dit is de reset voor MacBook Air/Pro met T2 chip (dus 2018 modellen), gaat niet werken voor zijn 2017 beestje

Bijdrager
    kayintveen

Hmmm vanochtend deed hij het dus gewoon weer. wat een frustratie!!

Bijdrager
    GoeieDag

Maak een dan weer kapot! 🤪

Bijdrager
    Brombeer

Vlucht gehaald, klant tevreden?

Idealiter moet je een 24/7 hardware backup er op na houden, maar die apparaten kosten niet niks en een servicecontract dat zulke diensten levert is voor een eenpitter ook niet op te brengen.

Wat niet wegneemt, dat het vertrouwen in het huidige apparaat/model behoorlijk ondermijnd is; ikzelf zou daar mijn consequenties uit trekken.

Een apparaat van om en nabij de drie mille dat een groot deel van zijn garantieperiode in een reparatieatelier doorbrengt…

Dat witte ‘late 2007’ Bookje, dat hier nu al elf jaar zijn rondjes draait is dan weer een ander uiterste.

Bijdrager
    Dieter_31

Waarom ga je nu niet langs met je Macbook?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Idealiter moet je een 24/7 hardware backup er op na houden, maar die apparaten kosten niet niks en een servicecontract dat zulke diensten levert is voor een eenpitter ook niet op te brengen.

Ik heb er een op mijn werk altijd een externe HDD aanhangen, Carbon Copy Cloner maakt vrijwel doorlopend een backup. Dit is een kloon waarvan je kan opstarten. Als mijn MBP het opgeeft kan ik een andere pakken, daarvan opstarten en doorwerken.

Dat witte ‘late 2007’ Bookje, dat hier nu al elf jaar zijn rondjes draait is dan weer een ander uiterste

Welk systeem heb je daarop? Wij hebben oma ooit zo’n mooie witte gegeven, is denk ik nu 10 jaar oud. Probleem is dat veel websites niet meer werken, omdat Safari te oud is. Modernere browsers willen er niet meer op. Vraag me af welk systeem nog draait?

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 28 januari 2019 om 14:28</p>
    <p class=”cite”>Vraag me af welk systeem nog draait?</p>

Dat ligt eraan of ie uit 2008 is (Lion 10.7.5) of 2009 (dan El Capitan 10.11.6). Als het een Snow Leopard of Lion MacBook is draait Firefox 48.0.2 uit 2016 daar nog prima op.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hey

Als je Mac al twee keer binnen is geweest, dan breng je ‘m nog één keer binnen. Doet ie daarna nog gek, dan kan je nog altijd aanspraak maken op een nieuw toestel of een refund. Ik heb ooit van Apple zonder probleem mijn geld terug gehad voor een eMac die al drie keer binnen was geweest voor een herstelling aan het scherm.

Zeg dat je het “vertrouwen” in deze machine kwijt bent. Dat deed het ‘m toen wel.

Succes.

Bijdrager
    Brombeer

Dat is waar ook: drie maal is scheepsrecht.

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 28 januari 2019 om 14:28</p>

Dat witte ‘late 2007’ Bookje, dat hier nu al elf jaar zijn rondjes draait is dan weer een ander uiterste

Welk systeem heb je daarop? Wij hebben oma ooit zo’n mooie witte gegeven, is denk ik nu 10 jaar oud. Probleem is dat veel websites niet meer werken, omdat Safari te oud is. Modernere browsers willen er niet meer op. Vraag me af welk systeem nog draait?

10.6 Maar veel meer dan een laatste controleronde in MS-Word (nadat we een heel boek uit Scrivener hebben geconverteerd, de tabjes willen daarbij nog wel eens wegvallen en diakritische tekens moet je altijd even nalopen) op de sofa en als chatbox tijdens het songfestival doen we er eigenlijk niet meer mee. Een paar jaar geleden heeft die tijdens een interne schoonmaakbeurt wel een SSD gekregen)

Moderator
    Night

Ha! de laptop van mijn vrouw ook. Kregen de SSD zelfs gratis, omdat ze hem anders toch aan de straatstenen niet kwijt zouden raken 😛
    Heb hem er toen maar in laten zetten. 25 euro arbeidsloon. Eerlijke ‘ruil’ voor een gratis SSD vond ik zelf.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.