9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jonathanc_

MacBook gaat in slaapstand ipv sluimer

Hoi allemaal

Wanneer ik mijn MacBook Pro ’s avonds dichtklap (gaat-ie in sluimer) om hem vervolgens de volgende morgen weer te openen, wordt mijn MacBook Pro uit slaapstand* gehaald ipv sluimer.

*Zoals je je Mac terug opstart nadat de batterij op was en je hem opnieuw opstart via de oplader.

Mijn Mac is ’s nachts altijd aan de oplader aangesloten.
    Vroeger is dit nog nooit voorgekomen… Kan ik dit oplossen of heeft dit te maken met een update?

Alvast bedankt

Groetjes
    Jonathan

Bijdrager
    IGBA

Dat wijst erop dat die MBP ’s avonds niet echt in slaapstand is gegaan, en de accu in de loop van de nacht is leeggelopen. Kijken een met het hulpprogramma Console in het system.log bestand en check wat er na het uitzetten allemaal geregistreerd is.

Bijdrager
    Lockheed SR-71

Je computer kan zichzelf ook uitzetten op een bepaald tijdstip.
    Dit staat bij systeemvoorkeuren–>energiestand, linksonder staat een knopje met ‘schema’.
    Daarin kan je ‘plannen’ wanneer je computer zichzelf aan/uit zet.
    Misschien staat dit bij jou aan?

Bijdrager
    jonathanc_
    IGBA op 01 juli 2013

Dat wijst erop dat die MBP ’s avonds niet echt in slaapstand is gegaan, en de accu in de loop van de nacht is leeggelopen. Kijken een met het hulpprogramma Console in het system.log bestand en check wat er na het uitzetten allemaal geregistreerd is.

Hierbij het resultaat van het Console-programma. Ik vermoed dat het probleem zich in een van de regels binnen de zwarte kader zich bevindt.

Bijdrager
    IGBA

Nee, dat in het kader is de normale Maintenance wake: daarna gaat-ie ook snel weer uit.

Het probleem zit vlak daarvoor: bij het uitzetten wordt gelijk al een hibernate_write_image aangemaakt. Dat is die diepe slaap. Was de accu bijna leeg? Of heb je ooit iets als SmartSleep geïnstalleerd? En welke versie van OS X zit er op die MBP?

Bijdrager
    jonathanc_
    IGBA op 01 juli 2013

Het probleem zit vlak daarvoor: bij het uitzetten wordt gelijk al een hibernate_write_image aangemaakt. Dat is die diepe slaap. Was de accu bijna leeg? Of heb je ooit iets als SmartSleep geïnstalleerd? En welke versie van OS X zit er op die MBP?

1. De accu was helemaal opgeladen
    2. Ik heb nog nooit iets als SmartSleep geïnstalleerd
    3. Mac OS X 10.8.4

Ik heb nog wat gevonden over Hibernate in het Console-programma…

Bijdrager
    jonathanc_

Als mijn Mac niet aan de oplader is aangesloten gaat-ie niet in hibernate-mode… Hoe kan dit?

Bijdrager
    Implar

Heb je al eens een SMC-reset gedaan?:)

Bijdrager
    jonathanc_
    Implar op 06 juli 2013

Heb je al eens een SMC-reset gedaan?:)

Heb ik net gedaan, en werkt perfect!! Hartstikke bedankt Implar!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.