27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    Teigetje16

Macbook-fouten??

Heey allemaal!

Ik wil graag een Macbook aanschaffen, ik vind hem er echt zo mooi uitzien:D :D !!!!! Maar ja looks zijn niet alles natuurlijk! Ik had een beetje research gedaan op internet en zag een hele lijst met problemen:

1. bruingele plekken voor het toetsenbord.
    2. oververhitting
    3. het uitschakelen van de computer (randomshutdown)
    4. scheuren in de behuizing
    5. piepende scharnieren

Nou weet ik dat ze zeggen dat er een aantal dingen zijn opgelost…maar ik vind het dus lastig om te beslissen….kan iemand mij helpen? Aangezien sommige problemen nog steeds voorkomen…. En komen ze veel voor? Het lijkt wel of er meer problemen zijn dan met andere computers (PC).

Alvast bedankt!!!!:) :)
    [size=18:38b31b0195][/size:38b31b0195][/color]

Bijdrager
    Cloudsurfer

Daar hadden vooral de eerste MacBooks last van. Nu zijn die problemen alweer grotendeels verholpen, maak je maar geen zorgen :)

Bijdrager
    Teigetje16

Thnx! Maar hopen dat ik er nog wat meer over te weten krijg! Weet ook iemand iets over de plastic laag van de behuizing? Ik bedoel, als je er normaal mee omgaat, krijg je dan veel krassen?

Bijdrager
    Franklin84

Het enige probleem wat ik met mijn nieuwe Macbook heb gehad is de vlekken op het polsvlak. Of het de welbekende vlekken waren is niet duidelijk, ze waren meer groenig dan bruin. Maar hoe dan ook is dat allemaal onder de garantie vervangen.

Hij wordt wel warm, maar je hebt dan ook wel een flinke machine voor je neus staan. 2 cores van 2GHz. Dat wordt gewoon warm. Ik denk dat ieder andere laptop ook zo warm zal worden.

Echter is het sowieso niet goed om je laptop op je ‘lap’ te gebruiken, en ja mits je geen zwak plastic tafeltje hebt die weg kan smelten hoef je nergens voor te vrezen :P

Edit: het krassen vraag je, ik denk als je er normaal mee om gaat dat het wel reuze mee zal vallen. En goede bescherming bij het vervoeren is een must. Koop er gelijk een goede tas bij zou ik zeggen. Dan valt er ook vast wel wat met de prijs te regelen.

Bijdrager
    Teigetje16

Een goede tas was ik idd al wel van plan…is wel nodig, heb ik met mijn oude laptop (toshiba satellite pro A 40) ook gedaan en hij ziet er nog gewoon harstikke goed uit….:D:D:D:D:D Ik denk wel dat ik hem ga aanschaffen als die problemen min of meer zijn opgelost! Maar ik moet wachten op de nieuwe software (Leopard) maar dat gaat nog wel ff duren……:(

Bijdrager
    Franklin84

Nouja, ik denk dat de problemen wel zijn opgelost hoor. Ik zou er maar niet al te veel zorgen om maken. Natuurlijk is het wel een goed idee om te wachten dat er gelijk Leopard op staat. Als je tenminste zo lang geduld kan hebben.. I know I can’t :wink:

Bijdrager
    Teigetje16

haha nee ik dus ook niet….als ik weet dat het pas eind zomer ofzo is, dan koop ik hem eerder, als het april of mei is….mss houd ik het dan uit:D:D:D:D:D:D

Bijdrager
    JanV

Ik heb het nieuwste model macbook, core2duo
    maar inderdaad last van
    -piepende scharnieren (weet iemand of dit onder garantie valt?)
    -whine (soms, niet altijd)

Bijdrager
    Teigetje16

Ik heb gehoord dat er veel mensen wel mee terug zijn gegaan hoor met hun computer die ook krakende scharnieren hadden, het hoort niet zeg maar. Ook die ‘whine’ is niet helemaal fijn….maar daar is dacht ik ook een update voor….wanneer heb je hem gekocht dan?

Bijdrager
    JanV

28 november.
    Weet je ook of dat direct gerepareerd kan worden die kraakscharnieren?
    Ik erger me er nogal aan soms:D

Maar los van dei probleempjes is het echt een geweldige machine!

Bijdrager
    Teigetje16

Toevallig weet ik dat bij Apple center amsterdam CS gelijk een reparatiepunt zit, maar volgens mij moet hij wel even opgestuurd worden om het te repareren….was het gelijk al dat die scharnieren gingen kraken? of is dat later gebeurd?

Het kan verschillende redenen hebben namelijk:

Door de warmte zet het plastic iets uit, waardoor het tegen de behuizing aankomt.
    Het kan ook zijn dat de schroeven iets te vast zijn aangedraaid…maar dan moet je er niet zelf aan sleutelen, breng hem ook in dat geval weg.
    Ik las ook dat sommigen iets van olie ertussen deden, dat scheen wel te helpen, maar ook daar zou ik als ik jou was nog even niet aan beginnen.
    Het kan ook zijn dat er te veel spanning op de scharnieren staan, waardoor er op den duur scheuren in de behuizing kunnen ontstaan (en dan niet eens bij het draaipunt, maar bij het scherm zeg maar waar hij bevestigd zit aan dat Lcd scherm)

Bijdrager
    JanV

mja,
    daar zit het hem in: “even opgesturud worden”. :S

hij is paar weken na aankoop een beetje gaan kraken… overignes doetie het niet altijd..

Bijdrager
    Teigetje16

Nou ja waarschijnlijk in Amsterdam niet….maar goed ik zou gewoon bellen of even langsgaan en vertellen over je probleem, mss zeggen ze wel dat het idd alleen maar een schroefje even moeten aandraaien en dat ze dat ter plekke wel voor je regelen….

Bijdrager
    bhaenraets

Als je bang bent voor krassen op je macbook, zou je hier eens kunnen kijken. Ziet er nog best gelikt uit ook!

Bijdrager
    Teigetje16

Ziet er idd wel erg stoer uit!:D maar goed, als je er een beetje normaal mee omgaat, mss valt het dan ook allemaal wel mee en sowieso een hoes kopen voor als ie meegaat in mijn tas.

Bijdrager
    RiFF

Koop er een met een goede ventilator, ben mijne al een paar dagen kwijt wegens een bad fan :cry:

Bijdrager
    Teigetje16

haha ja zou wel handig zijn als ik hem helemaal zou kunnen testen voordat ik hem koop of dat er ff een briefje in de doos zit dat alles goed is….haha;) maar sterkte met de tijd zonder je macbook, ik weet het….het is zwaar voor je:wink:

Bijdrager
    n8n
    ”bhaenraets”

Als je bang bent voor krassen op je macbook, zou je hier eens kunnen kijken. Ziet er nog best gelikt uit ook!

alleen bijzonder jammer van de ‘lijnen’. less is more, nu lijkt het meer een ordinaire casemod.:?

Bijdrager
    Teigetje16

nou ja een goede hoes en normaal gebruik zal toch ook wel helpen:D

Bijdrager
    oudwingebruiker

Hmmm, oke concluderend, wil je hem als nieuw houden (niet gebruiken) 8)

Bijdrager
    Teigetje16

nou ja ik ben meestal wel zuinig op mijn spullen en het is altijd beter als je hem ergens mee naartoe neemt, dat je dan iets beschermends erom heen hebt, dussssss…..

Bijdrager
    d3nn

Voor het beschermen van je laptop zijn er secondskins die speciaal gemaakt zijn voor de macbook en macbook pro waardoor het krassen tijdens vervoer in je tas of dergelijke haast niet meer gebeurt. Zelf heb ik er één bij aanschaf gekocht en mijn macbook ziet er nog bijna als nieuw uit. Misschien valt het ook wel minder op op die van mij omdat ik een zwarte heb maar ik ken mensen met een witte die ook zonder krassen door het leven gaan door de second skin.

Verder moet je natuurlijk niet verwachten dat hij 100% krasvrij blijft anders kan je hem beter kopen en ergens in de kast zetten om er naar te kijken.

Van de eerder genoemde problemen zoals het kraken heb ik geen last en de whine was bij mij weg nadat ik firmware update had gedaan, van het temperatuur probleem heb ik persoonlijk geen last aangezien ik hem altijd op een bureau/tafel heb staan.

Bijdrager
    Teigetje16

ja ik weet ook dat er wel krasjes op komen en dat is ook niet erg hoor (zolang ze maar niet gigantisch zijn haha) maar ik weet al welke tas ik er voor ga kopen! en idd een second skin leek mij ook wel erg gaaf…mss dat ik die er ook bij neem:)

Bijdrager
    snowman

Is het voor thuisgebruik ook raadzaam om een secondskin aan te schaffen neem hem maar sporadisch
    mee heb nu sind 4 dagen ook een Macbook en hij is werelds

Bijdrager
    Teigetje16

hmm het is gewoon een hoes die je erom doet…ik denk dat als hij op je bureau staat ofzo dat je er echt niet eentje hoeft aan te schaffen….het is geen hoes die je eroverheen legt ofzo…. :)

Bijdrager
    bhaenraets

Voor die sporadische keer dat je ‘m wel meeneemt zou ik een secondskin kopen!

Bijdrager
    Teigetje16

ja als je hem meeneemt is dat wel aan te raden….:)

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.