11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    RiFF

MacBook fan maakt raar geluid

Hoi,

Mijn MacBook begint opeens rare geluiden te produceren wanneer de fan harder gaat draaien. Het lijkt nu op een soort ‘motortje-geluid’, alsof er iets tussen de fans zit waardoor er iets gaat kraken. Ik weet het, vage beschrijving….

Iemand iets dergelijks meegemaakt?

Bijdrager
    icecream

Welke versie van de MacBook heb je?

Bijdrager
    RiFF

De witte met 1,83 GHz en 2 GB geheugen… of bedoel je dat niet?

Bijdrager
    icecream

Ik bedoel eigenlijk Core Duo of Core 2 Duo want bij de Core Duo kan het namelijk voorkomen dat hij een vaag geluidje (soort whine) maakt.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Het verschil tussen whine en geluid aan de fans is normaal wel duidelijk hoorbaar hoor; ’t komt dan ook van een andere plaats.

Bijdrager
    RiFF

Ik heb de Core Duo. Het is geen whine volgens mij, dat heb ik een keer bij een andere computer gehoord…

Bijdrager
    icecream

Dan zou ik hem toch even laten nakijken voor de zekerheid.

Bijdrager
    RiFF

Ik heb hem even uitgezet en flink geblazen in de gaatjes achter… problem solved:)

Bijdrager
    RiFF

T*ring, nu maakt ie het geluid van een grasmaaier… maar ff terug naar het Apple Centre :sealed:

Bijdrager
    d3nn

terugbrengen, als het geen whine is maar de ventilator dan zal het van kwaad naar erger gaan en uiteindelijk zal de fan zijn werk niet doen en zal de macbook het niet lang meer doen.
    Het nadeel is ook dat je het niet zult merken als hij zijn werk niet doet want het apparaat word toch al erg warm waardoor je niet gelijk verbaast bent als hij opeens erg warm aanvoelt.

Bijdrager
    RiFF

Ik moet dus wel nog even een backup gaan maken, hopelijk laat dat de fan niet harder draaien :/

Wel lekkere kak. Kan iemand een indicatie geven hoe lang zo’n reperatie gaat duren?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.