2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Gentei

Macbook extreem warm bij het herladen?

Ik had mijn Mac dus aangelaten tijdens het herladen, omdat mijn PS controller aan de usb hing om te herladen.

Zijn screensaver was aan en er werd verder niks gedaan.
    Nu ik terugkeerde had hij gedaan met het laden van de batterij, maar vanonder was de mac vrij warm, nog niet zo warm meegemaakt, als ik zijn temperatuur nazag was hij op dat moment 81°C….?
    Is dit normaal bij het herladen van de batterij? Meestal klap ik hem dicht of schakel ik hem uit bij het laden…

In mijn usb hing mijn controller van de Playstation ook om te laden….weet niet of het wat uitmaakt….?

Bijdrager
    Maverick9898

Dat hij erg warm kan worden hoort erbij. De MacBook is van zichzelf een ‘heat sink’, dat wil zeggen dat ie zijn warmte voornamelijk kwijtraakt via het frame zelf. Dat is een alternatieve manier van het koelen van een computer: daarom zijn Macs altijd zo stil. Het nadelige gevolg is dat je, volgens Apple, je je Macbook nooit op je schoot mag zetten om te werken. Ze noemen het ook expres geen ‘laptop’, maar ‘notebook’;)!

Als hij echt heel warm wordt, dan heeft de MacBook ook een klein setje fans die bijblazen en als het helemaal dol wordt (dwz als de koeling niet goed werkt of niet voldoende is) dan reageert de Mac automatisch door zichzelf in een soort sluimerstand te zetten (er komt dan ook een berichtje in je scherm dat je Mac te heet is). Zolang je dat niet ziet, zou ik me geen zorgen maken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.