3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    TrendyFeestBeest

MacBook enkel internet indien herstart modem

Hey,

Zit met een raar probleem en waarschijnlijk kijk ik gewoon één of andere instelling over het hoofd maar zou het toch graag opgelost krijgen. Als ik op mijn MacBook (2Ghz) draadloos internet wil moet ik elke keer de modem (Philips PSTN (g) modem-router) herstarten. Dit is echter niet het enige probleem wanneer we met 2 laptops draadloos willen, dus 1 MacBook en de andere is een Acer dan moet de MacBook altijd eerst. Indien de Acer eerder opstond en internetverbinding had dan zal die eerst zijn internetverbinding moeten afzetten, dan de MacBook en dan terug op de Acer.

Is hier iets aan te doen?

Ik weet dat er op die modem zonder problemen draadloos ge-internet kan worden, want heb die altijd al gebruikt voor mijn draadloze internet, ook konden vrienden langskomen met de laptop en zonder problemen op het internet surfen. Nu is het enkel nog de MacBook en de Acer en blijkbaar zorgt dit voor problemen.

Alvast bedankt,
    Lien

Bijdrager
    sypie

Hebben ze beide niet toevallig hetzelfde IP adres?
    Deel je niet toevallig de internetverbinding op de andere laptop?

Het lijkt er namelijk op dat je de Acer het internet laat delen waardoor de Mac via de Acer moet gaan werken. Je zou dit kunnen nagaan in de instellingen van de Mac door te kijken wat de gateway/router aangeeft in de netwerkinstellingen. Als die een IP adres laat zien wat de Acer heeft dan weet je dus dat het niet goed zit.

Of net andersom natuurlijk…

Bijdrager
    TrendyFeestBeest

Hey,

Alvast bedankt voor het antwoord. Kan het hier niet direct nagaan want zit momenteel ergens anders. Waar kan ik bij de Acer het ipadres vinden?

Indien deze dan hetzelfde ipadres blijken te hebben wat valt hier dan aan te doen?

Bedankt,
    Lien

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.