5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Lon2

Macbook en printer configureren.

Aan de Airport express zit een usb printer die prima werkt met de computers in het netwerk.

Ik krijg de Macbook niet zo geconfigureerd dat de printer ook hier op werkt.

Lon:(

Moderator
    Jan David Hanrath

Ik vrees dat je wat meer info moet geven om ook hulp te krijgen.

– wat voor computers staan er verder in het netwerk?
    – welke netwerkprotocollen zijn geconfigureerd op de macbook en op de andere compu’s?
    – etc
    – etc

succes!

Bijdrager
    Lon2

Oke komt ie.

Ik heb een speettouch modem router met daaraan een 8 poorts switch.
    Aan de switch een Imac G3 een Imac intel en een windows XP.
    Aan de switch zit de Airport Express en daaraan ook de Canon printer met een usb kabel.
    Bovengenoemde apparaten zitten allemaal bekabeld in het netwerk en zijn met behulp van bonjour aan de printer gekoppeld, dat ging allemaal vanzelf zonder dat ik ook maar iets moest instellen of zo, heel Mac eigen dus.

Nu heb ik dus een Macbook en vraag me af hoe ik nu draadloos kan gaan printen want via printer configuretie lijkt hij wel een printer te herkennen maar als ik iets wil printen blijft het cirkeltje draaien en gebeurt er niets.

Tot zover

Lon

Bijdrager
    Lon2

Het lukt me nog niet maar is het eigenlijk zo dat ik voor de Macbook een nieuw netwerk moeten maken omdat alle andere compuetrs met utp kabel zijn verbonden aan het netwerk ?

Lon

Bijdrager
    Lon2

Met wat gepuzzel en maar eens tijdje logisch nadenken in de hangmat en een wit wijntje (daar is het nu echt de temperatuur voor) is het allemaal gelukt.

Zowel internet, airtunes als de printer kan ik nu vanaf de Macbook aansturen.
    Dit kon gewoon binnen de bestaande airport verbinding.

Lon

:lol: :D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.