8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBermaster

macbook en imac zien externe HD niet??

Hoi,

Ik heb een behuizing voor mijn oude HD (van MacBook) gekocht. Alles keurig netjes volgens het boekje geinstalleerd, alleen ziet zowel mijn MacBook als mijn iMac de externe HD niet. Alle lampjes van de behuizing branden wel na de aansluiting…Het is een behuizing met een USB en een eSATA aansluiting. Ik weet dat mijn MacBook en iMac geen eSATA aansluiting hebben, dus dan moet het via de usb toch lukken neem ik aan?? Of zie ik iets over het hoofd?? Volgens de beschrijving moet ik zowel de USB als de eSATA aansluiten…

Groeten Berry

Bijdrager
    Nikita

Waar moet je die eSATA kabel op aansluiten dan…? Als je de USB poort wil gebruiken, moet je alleen de USB poort aansluiten, lijkt mij.

Bijdrager
    MacBermaster

Ja die eSATA moet je dan op je computer/laptop aansluiten zegt de beschrijving maar dat slaat nergens op natuurlijk…Het is het een of het ander lijkt mij…

Bijdrager
    bartje

Welk merk en type externe behuizing hebt je dan?

Bijdrager
    MacBermaster

Ik heb een Craft Cooler Master voor een 2,5″ sata HD…

Bijdrager
    jabesse

Als je ze allebei moet aansluiten, dan klinkt dat als een SATA data-aansluiting; de USB poort wordt dan alleen voor stroom gebruikt…

Bijdrager
    MacBermaster

Tja dan zal ik misschien een esata naar USB adapter moeten kopen. Jammer dat je dan alleen de snelheid van USB houdt…. Of de behuizing terugsturen…

Bijdrager
    Nikita

Dan moet je een andere behuizing hebben; eSATA > USB adapters bestaan niet voor zover ik mij kan herinneren…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.