7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Hosep

MacBook en iMac synchroniseren bureaublad

Ik heb altijd een MacBook Pro gehad. Nu heb ik er een iMac Pro bij gekocht. Vanzelfsprekend met het zelfde Apple account.  Maar als ik iets installeer op de MacBook komt de snelkoppeling ook op het bureaublad van mijn iMac. Verwijder ik hem daar is ie ook weg op mijn MacBook. Hoe voorkom ik dat de bureaubladen van mijn MacBook en iMac synchroniseren?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat klinkt als iCloud-synchronisatie van het bureaublad. Ga naar  → Systeemvoorkeuren → iCloud en klik dan op de knop Opties bij iCloud Drive. Je kunt daar als het goed is dan Map ‘Bureaublad’ en ‘Documenten’ uitzetten.

Bijdrager
    Hosep

Dank je voor je antwoord.
    als ik bovenstaande doe dan haalt ie alle shortcuts weg en blijven ze alleen beschikbaar in iCloud Drive. Dat is niet precies wat ik bedoel. De shortcuts moeten wel blijven staan alleen niet meer synchroniseren.

Bijdrager
    henrybu

Misschien is het een idee om met time machine een back-up te maken met de hoofd mac en die te zetten op de 2e mac, dan synchroniseren ze ieder geval niet.

Succes.

Bijdrager
    Hosep

Inmiddels is het gelukt. De manier van Jakko is uiteindelijk gelukt. Allemaal bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Eén vraagje, omdat me dat nu pas opviel: „snelkoppeling (…) op het bureaublad” — naar programma’s die je installeert, zodat je bureaublad er zo uit gaat zien?

Het is natuurlijk jouw computer, maar dat is nu net wat het Dock bedoeld is om te voorkomen:)

Bijdrager
    Hosep

Hahahaha ja idd. Als mijn bureaublad er zo uit zou zien wel. Maar ik heb ongeveer 10-15 snelkoppelingen staan. Dus is te overzien. Het is ook hoe je het gewend bent.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.