9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Tee Loo

MacBook en GoogleEARTH?

Hallo

Is er al iemand die de nieuwe MacBook uitgeprobeerd heeft met Google Earth?
    Dit om de 3D optie te testen met de ingebouwde grafische kaart (kaart?… chip… zullen we maar zeggen).

Ik twijfel nog steeds tussen de top-end zwarte MacBook en de low-end Pro. Design van de zwarte MacBook vind ik werelds. Maar ik ben toch wel iemand die meer doet met en laptop dan emailen en internetten. Bovendien ben ik een 15″ gewend.
    Met mijn huidige Vaio met 8MB (!) grafisch geheugen loop ik regelmatig tegen een muur… onder andere met Google Earth (de uitvinding na de eeuwwisseling!)

Ben wel een XP to OSX overstapper… dus allemaal nieuw… :roll:

grtn
    Teeloo

Bijdrager
    luxxtek

Macbook Core Duo (dus geen 2) doet het zeer goed in Google Earth, de rencente macbook zal het dus nog beter doen.

Bijdrager
    Nikita

Google Earth 3.0 draait best aardig, ondanks dat het ge-emuleert wordt door Rosetta (3.0 is een PPC programma, dus nog niet voor Intel). Het draait dus wat langzaam, maar verder wel prima.
    Versie 4.0 is nu in beta en die is wel Universal, wat zoveel wil zeggen als dat het voor zowel de Intel als de PPC processor is gemaakt. Voordeel daarvan is dat het een stuk sneller werkt en helaas (nog) ook een stuk sneller crasht… Hier althans. Hopelijk is dat met de definitieve versie eruit.

Bijdrager
    iErikG5

Heb de zwarte MacBook en dit programma draait als een tierelier….

Helemaal happy met mijn nieuwe MacBook!!

Erik

Bijdrager
    Tee Loo

iErikG5,

Nog andere grafische toepassingen die je hebt geprobeerd met je BlackBook (blijft een mooi ding…).

De MB en MBP beslissing zit um bij mij gewoon in de grafische kaart en het scherm.
    Maar de BlackBook is qua uiterlijk mooier vind ik…

bedankt voor de reacties!!
    Teeloo

Bijdrager
    Nikita

Photoshop CS3 beta start op in 5 seconden hier op m’n MacBook met 2 GHz en 1 Gig geheugen. Oudere versies (CS1 en CS2) draaien natuurlijk weer onder Rosetta en dus vergelijkbaar met de snelheid van een G4 processor. Dat wil dan zeggen dat het werkbaar is, maar niet voor professioneel gebruik. Echte Pro programma’s zoals Final Cut draaien officieel niet op de MacBook (wel op de Pro), maar dat heeft te maken met de videokaart van de MacBook.

Bijdrager
    iErikG5

Ha Teeloo,

….nee, nog niet.
    Heb hem pas sinds gisteren.
    Maar Earth dus al wel geprobeerd omdat ik dat ook zo’n mooi progje vind.

Groet

Erik

Bijdrager
    Fliz

De 4.0 (UB) draait zeer vlot op m’n MacBook 2.0 GHz Core Duo met 1GB RAM.

Bijdrager
    Marcski

hier ook, op een C2D 2GHz met (nu nog) 1GB

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.