10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wildsseb

Macbook en Airport Extreme

Ik heb een macbook (eerste model) en een Airport extreme van 1,5 jaar oud. Toen ik de airport aangeschafte heb ik alle benodigde firmware updates uitgevoerd, en de updates die tussendoor zijn geweest heb ik ook uitgevoerd. Vanaf vandaag heb ik het volgende probleem. Mijn airport staat op de eerste verdieping. Daar heb ik perfect bereik en kan ik draadloos internetten. Op de begane grond heb ik bereik maar dat valt na een tijdje weg. Op de tweede verdieping heb ik helemaal geen bereik. Zodra ik de trap oploop en boven ben valt het bereik volledig weg. Als ik me macbook aan en uit zet, heb ik net lang genoeg bereik om safari op te starten en een url in te typen en dan valt alles weer weg. Heb mijn airport al meerdere malen opnieuw opgestart en helemaal van het stroom gehad. Ook mijn macbook al een paar keer aan- en uitgezet maar dat mocht ook niet helpen. Iemand nog een idee over wat het zou kunnen zijn.

Heb in de afgelopen dagen ook niets nieuws op me macbook gezet of instellingen gewijzigd.

Bijdrager
    RalphvRoekel

Zou het misschien kunnen zijn dat je iets hebt verandert in de indeling van je huis. Ik heb namelijk wel eens gehad dat ik op een bepaalde plek in huis geen bereik had omdat in de lijn tussen de airport mijn computer iets stond wat stoorde. In mijn geval iets in de meterkast. Misschien?

Bijdrager
    hokkie

Het kan zijn dat iemand bij jou in de buurt een (nieuwe) router heeft die op dezelfde frequentie uitzend, probeer daar eens mee te spelen.

Bijdrager
    wildsseb

Ja, heb iets nieuws gekocht maar dat is een ijzere kast, waar wat boeken opstaan niet iets wat storing kan verzoorzaken volgens mij…. Ben nu inderdaad aan het kijken of het wat uitmaakt als ik een ander kanaal selecteer.

Bijdrager
    michelvdb

Als die ijzeren kast tussen zender en ontvanger staat levert dat gegarandeerd storing. Is de kooi van Faraday jou bekend?

Bijdrager
    Jellobie

Op de derde verdieping ga je quasi nooit bereik hebben als je airport een verdieping lager staat. Wireless Acces Points zenden hun signaal naar beneden, niet naar boven. Regel zou dus moeten zijn dat je je Acces Point zo hoog mogelijk plaatst.

Bijdrager
    Koning Bolo

Op de derde verdieping ga je quasi nooit bereik hebben als je airport een verdieping lager staat. Wireless Acces Points zenden hun signaal naar beneden, niet naar boven. Regel zou dus moeten zijn dat je je Acces Point zo hoog mogelijk plaatst.

Broodje aap verhaal, Airport staat begane grond en op de 2e verdieping prima signaal.
    Antenne straalt namelijk rondom af.

Bijdrager
    Maverick9898

Huh, dat zou betekenen dat als je een Airport Express hebt dat je ‘m alleen op een verdieping hoger kan zetten? Bij mij staat m’n Mac op de 1ste verdieping en de AE op de begane grond en ontvangst is prima!

Bijdrager
    wildsseb

oeps sorry lees nu net pas dat ik een foutje heb gemaakt met me beginpost…. Op eerste verdieping staat airport en ik zit op de tweede verdieping. Vanochtend me laptop aangezet en de eerst 20 min vol bereik gehad, daarna begon het in te zakken en 5 min later had ik weer totaal geen bereik. Ijzere kast inmiddels naar beneden gesleept maar ook dat maakt geen verschil. Het lijkt wel alsof hij perfect verbinding kan maken, maar op een of andere manier die verbinding niet kan vasthouden…

Bijdrager
    wildsseb

Heb even getest met een andere macbook en een telefoon en die hebben overal perfect bereik. Ben bang dat het aan mijn macbook zelf ligt dus zal morgen maar even naar machouse gaan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.