7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    marcosorbato

macbook einde 2008

Ik zou graag de macbook van mijn zoontje upgraden.
    Een ssd er in en extra ram.
    Hoeveel ram kan ik nu eigenleijk in dit toestel steken? 4GB of 8GB?
    Officieel is dit 4 maar ik heb gehoord dat je er 8 kan in steken.
    Is dit met speciale kunstgrepen op herkent de computer die 8 onmiddellijk als die er in zit?

Er staat yosemite op.

Bijdrager
    FloorvN

8GB kan er maximaal in.
    Kan 1066 en 1330 DDR3 SO-DIMM geheugen in..

ik adviseer een SSD van 240GB of 512GB..

Bijdrager
    e.abrahamse

Als het de eerste unibody Macbook is kan er 8GB 1330 DDR3 in en draait deze probleemloos El Capitan, verondersteld dat je een SSD installeert. Ik zou kiezen voor Samsung 850 EVO 250 GB. Is ook zuinig en super snel. NB: het is geen laptop om mee te gamen, maar al het andere gaat prima. Om alles uit te voeren koop je bij de Action van Werckmann een schroevendraaier-set extra small van nog geen € 2,00. Succes.

Bijdrager
    r.heijma

Ik heb er zo 1. Een Alu unibody. Heb er 8GB ram ingezet en een 750GB HD. Draait nu OSX server als een tierelier.
    Let wel dat je uit de SSD niet de maximale snelheid haalt. Het SATA interface haalt maar 3Gbps.
    Maar verder perfect apparaat.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    r.heijma op 10 juli 2016

Let wel dat je uit de SSD niet de maximale snelheid haalt. Het SATA interface haalt maar 3Gbps.

Wat betekent dat je wat geld kunt besparen door een SSD te kopen die daar niet veel boven zit, in plaats van een nog snellere.

r.heijma op 10 juli 2016

Maar verder perfect apparaat.

Inderdaad.

Bijdrager
    FloorvN
    Bijdrager
    MacT

Om nog even op het bovenstaande aan te sluiten, mijn vraag: M’n MacBook Pro 15 inch, begin 2008. 4 GB geheugen. Zo traag als maar mogelijk is… Zou het aan te raden zijn om dezelfde weg te bewandelen, en kan het trouwe beestje dan weer een paar jaar mee? Of is het beter een afscheid voor te bereiden? Wie heeft advies?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.