7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    xhdmix

Macbook eind 2011 verticale strepen op scherm en start niet meer op.

Hallo

Ik heb een macbook uit eind 2011, toen ik er 2 dagen geleden op werkte kreeg ik plots een blauw scherm, daarna sloot de mac af en starte opnieuw op.
    Tijdens het opstarten zag ik dat ik op mijn scherm horizontale redelijk roodachtige lijnen had.
    Het apple logo kwam tevoorshijn maar het balkje lade maar half en start niet verder op.
    Ik heb al geprobeerd om mijn Macbook in veilige modus op te starten maar dit wil niet lukken dan krijg ik een gewoon wit scherm.
    Als ik mijn macbook opstart met Command S krijg ik een soort terminal dat begint te laden, maar hier heb ik ook allemaal rode strepen op mijn scherm.
    Verder heb ik ook al een PRAM reset geprobeerd.
    Ik dacht dat het waarschijnlijk aan mijn videokaart lag maar dan zou ik toch nog in mijn macbook zelf moeten kunnen geraken?
    Iemand die weet wat ik nog kan doen?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, ligt wel aan de videokaart, en nee, soms kun je dan je Mac niet meer in. OS X weigert al snel om op defecte hardware te draaien.

Rennen naar de Apple Store. Gratis reparatie geldt maar tot 27 februari aanstaande!

https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Bijdrager
    xhdmix

Bedankt voor je snelle reactie @SunKeeper.:D
    Dus als ik het goed versta doet Apple dit volledig gratis? Zou achteraf niet willen dat ik bv 500 euro zou moeten betalen want dan ben ik beter af met een nieuwe omdat die toch al een paar jaar oud is, en telt dat ook voor als ik naar een Apple Premium reseller ga zoals de Switch? (Ik woon in België en de enige Apple Store die we hier hebben is niet dichtbij.)
    Ik heb vorig jaar een SSD in mijn Macbook gestopt gaat Apple daar dan moeilijk over doen? En is het dan misschien beter om de oude harde schijf er terug in te stoppen?

Bijdrager
    SunKeeper

Een APR zoals Switch doet dit ook voor je. Alle kosten die ze maken leggen ze bij Apple neer. (enige wat ze zelf doen is doorsturen)

Uiteraard kunnen ze je vóór de reparatie al verzekeren dat het kosteloos is. Je tekent een bewijs van inleveren (de winkel krabbelt ook) en daar staat dat op waardoor het bindend is.

De regeling is in België identiek aan Nederland.

Qua SSD kun je die er gewoon uithalen als je dat beter lijkt. Je data is dan veilig. Als er niets belangrijks op de harde schijf staat kun je die er eventueel in doen inderdaad. Als er geen OS X op staat zal Apple dat waarschijnlijk erop zetten.

Aan bestaande installaties verandert normaal gesproken niets, maar een backup van belangrijke data moet je altijd achter de hand houden. (ook zonder reparaties, stel dat je SSD er plots mee stopt):wink:

Bijdrager
    xhdmix

Bedankt voor al je antwoorden @SunKeeper:D
    Het is me nu allemaal een stuk duidelijker geworden.
    Ik wist nog niet zoveel over de reparatie diensten van Apple.
    Heel hard bedankt voor de moeite.:)

Bijdrager
    bluap

Ik zou verwachten dat een gecertificeerde engineer van Switch of Apple vaststelt of het inderdaad onder het genoemde programma valt, mij niet bekend of xhdmix deze te spreken krijgt of mogelijk ‘een’ medewerker van de APR. Dan zou bij inleveren dus ook nog geen garantie gegeven kunnen worden of het onder het programma valt, op basis van originele post durf ik het niet zo stellig te stellen als SunKeeper wel durft;)
    Overigens zou dan alsnog een offerte moeten komen in plaats van gelijk 500 euro kosten, maar eventueel wel kosten voor onderzoek.

Bijdrager
    xhdmix

Bedankt voor je reactie @bluap, ik ben vandaag naar de Switch geweest ze hebben daar een test uitgevoerd en daar zeiden ze dat het inderdaad de videokaart was die problemen gaf.
    En het onder de garantie viel, ik heb nu mijn Macbook ingeleverd… En volgens de Switch medewerker word deze gratis hersteld.
    Ik hoop dat het nu goed komt:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.