17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Sc-cal

MacBook-EFI-firmware-update 2.0 dubbel (opgelost)

Blijkbaar is er terug een nieuwe MacBook-EFI-firmware-update, of is dit dezelfde update als deze middag?

Iemand een idee…

Als het dezelfde is kan de topic dicht..Maar ik dacht dat het een andere versie was deze middag.

Bijdrager
    Hansi2124

Uit een eerder topic van vanavond waarin ik heb gepost:

Je kan kijken of je die update al hebt geïnstalleerd:
    Ga naar Systeemvoorkeuren / Systeem / Software update en kies voor Geïnstalleerde Software. Waarschijnlijk staat deze update er al bij.
    Zo niet, dan heb je die ook niet nodig als deze niet voorkomt tijdens het checken.

Bijdrager
    Yaris

Ik zie er maar één staan op datum van 18 november.

Bijdrager
    Sc-cal

Topic mag dicht, het blijkt dezelfde..

ik wist niet dat je ook kon zien of een firmware update al gedaan was, ik dacht enkel software..

Hij staat geïnstalleerd en toch kan ik heb nogmaals installeren..raar!

Bijdrager
    Sc-cal

Mss nog even tr op deze topic.

De update staat geïnstalleerd, als ik kijk onder geïnstalleerde software.
    Maar toch krijg ik deze update een 2de maal aangeboden.

Kan ik deze verwijderen of moet ik hem gewoon laten staan en het vinkje uitvinken?

ik heb al verschillende dingen gelezen op het forum, maar verwijderen en de update de volgende keer negeren kan precies niet.

Max OSX 10.6.5

Bijdrager
    Hansi2124

Vreemd dat je het niet op negeren kan zetten…. Dan kan je beter het vinkje weghalen, denk ik.

Bijdrager
    Sc-cal

Idd vreemd , werkte dit onder vorige versies wel?

Delete werkt niet en een keuzemenu met rechte muistoets werkt ook niet..

Bijdrager
    Hansi2124

Dat weet ik niet, want ik heb het nooit ervaren zoals jij. Misschien helpt het als je de com.apple.SoftwareUpdate.plist uit je thuisbibliotheek even op je bureaublad parkeert en het dan weer opnieuw probeert.

Bijdrager
    Sc-cal

Heb de plist op men bureaublad geplaatst , en updater terug laten zoeken.. maar hij geeft de update terug aan om te downloaden..

Bijdrager
    Hansi2124

Dan houden mijn suggesties op helaas…..

Bijdrager
    Sc-cal

Nogmaals installeren? mss plaatst hij deze dan nu wel in de plist..

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan het proberen, maar als het goed is krijg je dan toch een melding dat deze al geïnstalleerd is…

Bijdrager
    Sc-cal

Update nogmaals uitgevoerd en staat nu dubbel in de geïnstalleerde software.

En hij staat nog steeds bij de update’s onder het appeltje.

Bijdrager
    Hansi2124

Is die firmware update dan ook echt geïnstalleerd? Dus dat balkje wat je onderaan het scherm te zien krijgt na een herstart?

Bijdrager
    Soap

Informatie over MacBook Pro-EFI-firmware-update 2.0

Deze update wordt aanbevolen voor 13-inch MacBook Pro-modellen uit midden 2010. De update verhelpt een probleem waarbij op een aangesloten extern beeldscherm per abuis af en toe een paarse verkleuring kan worden weergegeven.

Met de MacBook Pro-EFI-updater werkt u de EFI-firmware van uw notebookcomputer bij. Het netsnoer van de computer moet zijn aangesloten op de computer en een werkend stopcontact. Nadat uw MacBook Pro opnieuw is opgestart, verschijnt er een grijs scherm met een statusbalk die de voortgang van het bijwerken aangeeft. Het installeren van de update duurt enkele minuten. Laat uw MacBook Pro met rust en zet deze niet uit tijdens het bijwerken.

Deze bedoelen jullie?

Bijdrager
    Sc-cal

Idd deze update.

Probleem opgelost, netsnoer zat niet in en hij deed de update niet volledig!
    Hij plaatste hem wel bij geïnstalleerde software.

Blijkbaar had ik over de waarschuwing gelezen van het netsnoer..

Toch bedankt voor de reacties..

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi zo.
    Goed dat je Opgelost in de onderwerp hebt toegevoegd :thumbsup:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.