5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    SiemenG

MacBook (early 2011) upgraden naar 16GB RAM?

Aangezien mijn Macbook redelijk traag is zou ik er graag wat meer RAM in steken.
    Nu geeft Apple aan om er maximum 2 x 4GB in te steken maar ik heb al gehoord dat 2 x 8GB ook mogelijk zou zijn.
    Iemand enig idee of het mogelijk is om er 16GB in te steken? En waar moet ik dan op letten?

Bijdrager
    fred44nl

waarom denk je dat extra geheugen het probleem oplost ??
    laat es een rapport van EtreCheck zien.

http://www.etresoft.com/etrecheck

Bijdrager
    mjalblas

Dit ligt eraan wat voor processor je hebt en hoeveel cores die heeft.
    Ik had mn vorige macbook pro ook geupdated maar dan gebruik je toch 60% niet..

Kan je beter kiezen voor een ssd ipv hdd!

Bijdrager
    Brombeer

Volgens de MacTracker lusten alle 2011 modellen van de Mac Book Pro twee reepjes van 8 GB. (204-pin PC-10600 (1333 MHz) DDR3 SO-DIMM).
    Maar misschien heb je er al baat bij om één reepje van 2 GB te vervangen door een van 8 GB. Dan ga je van 4 naar 10 GB: dat zal voor de helft van het geld al een enorme sprong vooruit zijn. 16 GB is leuk, het is zonde geld uit te geven aan geheugen dat je niet gebruikt en het relatieve verschil van 4 naar 10 is groter dan van 10 naar 16 (2,5 tegen 1,6).

Bewaar wel het oude reepje van 2 GB: je krijgt er niets meer voor, maar het kan bij reparatiekwesties nog wel van pas komen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Brombeer.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    Niels

Had ook 16Gb 1333Mhz Corsair Mac in mijn 13′ early 2011, werkte prima. Ligt nu ongebruikt in de kast…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.