15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    double-D

Macbook dode pixel

Hallo maccers,

Ik een dode pixel in mijn Macbook. Nou is mijn vraag, valt dit onder garantie?
    Ik heb namelijk mijn Macbook in Glasgow gekocht. Ik dacht dat apple wereldwijde garantie had. Is er iemand die meer informatie voor mij heeft?

alvast bedankt,

double-D

Bijdrager
    Oost

Je moet minimaal 3 of 5 dode pixels hebben wil het onder de garantie vallen volgens mij.

Bijdrager
    macjk

bel eens met apple ze zijn altijd erg vriendelijk kunnen je vast wel helpen.

Bijdrager
    Josebo.

Inderdaad, 5 of meer dode pixels valt onder de garantie. Daaronder denk ik haast niet!

Bijdrager
    double-D

bel eens met apple ze zijn altijd erg vriendelijk kunnen je vast wel helpen.

Goed idee had ik nog niet aan gedacht:D

Je moet minimaal 3 of 5 dode pixels hebben wil het onder de garantie vallen volgens mij.

Waarom heeft apple dat zo gedaan?

hartelijk dank voor de reacties, double-D:D

Bijdrager
    Josebo.

Omdat iedereen met 1 dode pixel anders komt voor een reparatie. En als dat onder de garantie valt gaat dat nog al in de kosten lopen voor Apple, zoiets denk ik.

Bijdrager
    Calpa
    ”Josebo.”

Inderdaad, 5 of meer dode pixels valt onder de garantie. Daaronder denk ik haast niet!

Hangt wel van wat meer factoren af; als ik een macbook van rond de 1000 euro koop en na 2 weken heeft het beeldscherm kuren.. sjah.. dan mag je toch verwachten dat dat opgelost wordt.

Bijdrager
    Josebo.

Dat mag je verwachten, maar is dat ook zo?

Bijdrager
    Calpa
    ”Josebo.”

Dat mag je verwachten, maar is dat ook zo?

Je kunt met een beetje zelfvertrouwen en standvastigheid heel wat gedaan krijgen in een winkel; als binnen een week het beeldscherm gewoonweg ‘kapot’ gaat vanwege een slordig productieproces dan is het een product met gebreken. Kan mij voorstellen dat de situatie anders is na bijvoorbeeld 8 maanden.

Bijdrager
    jermain

mmm ik heb ook een macbook en kom er net pas achter dat ik toch 3 puntjes heb ik krijg het echt niet weg dus ik denk dat dat dode pixels zijn moet ik dan gewoon met apple bellen voor een reparatie en hoelang zou ik me macbook dan kwijt zijn>?

Bijdrager
    Josebo.

ALS ze het gaan repareren, maximaal 2 weken.

Bijdrager
    MacBert

Ik kon op de supportsite van apple niet zo snel iets vinden over dode pixels en nu lees ik hier dat je minimaal 3 of zelfs 5! dode pixels moet hebben. Dat vind ik nogal veel voor een 13 inch scherm. Ik ontdek namelijk net 2 dode (zwarte) pixels in het scherm van mn gloednieuwe MacBook.

Maandag toch maar meteen even bellen met apple om te vragen hoe het precies zit. Wel raar dat de richtlijnen niet gewoon op de site staan.

Bijdrager
    anoukane

Ik heb nu sowieso 3 dode pixels op m’n Macbook van een half jaar oud.

Denken jullie dat dit onder garantie valt? Iemand ervaring?

Bijdrager
    Afroman

De oplossing blijft hetzelfde. Neem contact op met Apple.

Bijdrager
    bluntedboywonder

Een macbook heeft idd wereldwijde garantie, DAT zal het punt niet zijn. Maar je moet echt meer dan 1 dode pixel hebben voor garantie hoor.

Een beeldscherm bestaat uit duizenden pixels. Het is voor iedere fabrikant onmogelijk om honderdduizenden van zo’n beeldschermen te maken zonder dat er bij een bepaald percentage een paar dode pixels zitten.

Er zijn trouwens methodes om van een dode pixel af te komen, zonder dat een reparatie persé van toepassing moet zijn. Zie hier, bijvoorbeeld: http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Probeer ook eens dit (op volledig scherm) http://www.youtube.com/watch?v=oj9U-Ux6QHY&feature=PlayList&p=41F2E1A8FFC059CB&playnext_from=PL&playnext=1&index=12

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.