9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    maltje

Macbook deftig kalibreren.

Mijn macbook valt uit na een bepaalde tijd,zonder dat ik de “rode batterij” waarschuwing krijg!
    als ik kijk in het systeem profiel bij batterij dan staat er:eerste waarschuwing bij laag niveau “NEE”????
    Hoe kan ik dit veranderen?
    een tijd terug kreeg ik steeds die rode batterij.

Ik heb gelezen om te kalibreren dat hij in rust gaat als de batterij rood wordt.Wat betekent “in rust”???
    Sluimerstand?
    Of is het voldoende bij rode batterij de macbook af te sluiten en 5 uur te laten staan,en dan op te laden?
    Veel info gevonden maar ook veel verschillende uitleggen.

Bijdrager
    Juch

Dat er nee staat bij Systeemprofiel staat er bij ook, dat is default en nergens om zorgen over te maken.

[code:1:38dda8938b]Battery Information:

Battery Installed: Yes
    First low level warning: No
    Full Charge Capacity (mAh): 5162
    Remaining Capacity (mAh): 5151
    Amperage (mA): 0
    Voltage (mV): 12527
    Cycle Count: X

AC Charger Information:[/code:1:38dda8938b]

Je batterij opnieuw laten calibreren betekent dat hij zijn minima en maxima opnieuw opzoekt. Hoe je dit doet vind je hier
    . Ik heb hier het een en ander gecopy-paste

[code:1:38dda8938b]PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD), MacBook (all models), MacBook Pro (all models), and MacBook Pro (17-inch) (all models)

The battery calibration for the PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD) and any model of MacBook or MacBook Pro has been updated because of a new battery released with this computer. With these computers, follow these steps to calibrate your battery:

1. Plug in the power adapter and fully charge your PowerBook’s battery until the light ring or LED on the power adapter plug changes to green and the onscreen meter in the menu bar indicates that the battery is fully charged.
    2. Allow the battery to rest in the fully charged state for at least two hours. You may use your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
    3. Disconnect the power adapter with the computer still on and start running the computer off battery power. You may use your computer during this time. When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
    4. Continue to keep your computer on until it goes to sleep. Save all your work and close all applications when the battery gets very low, before the computer goes to sleep.
    5. Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or more.
    6. Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged again.

Tip: When the battery reaches "empty", the computer is forced into sleep mode. The battery actually keeps back a reserve beyond "empty", to maintain the computer in sleep for a period of time. Once the battery is truly exhausted, the computer is forced to shut down. At this point, with the safe sleep function introduced in the PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD) computers, the computer’s memory contents have been saved to the hard drive. When power is restored, the computer returns itself to its pre-sleep state using the safe sleep image on the hard drive.[/code:1:38dda8938b]

Mocht je nog ergens over twijfelen, het is beter om het te vragen alvorens te beginnen.

Bijdrager
    maltje

Er is sprake van :”until the computer goes to sleep”
    Wat is dat?Is dat de sluimerstand die je hebt ingesteld?Of is dat wanneer de Mac uitvalt(zwart scherm maar lampje vooraan brandt nog)?
    Het rode batterij krijg ik niet,hoe weet ik dan dat men batterij bijna leeg is?

Bijdrager
    Juch

als de batterijen opzijn, dan gaat de computer automatisch naar sluimerstand. (hibernation in windows taal). Reden hiervoor is dat hij op die manier nog even een paar uur de RAM contents kan vasthouden. Als je je MacBook dan binnen 5 uur aan stroom zet, kun je rustig verder waar je gebleven bent, zonder te hoeven heropstarten.

Mochten die 5 uur voorbijgaan, dan wordt alle RAM contents naar je HD gezet. Dat heet ‘deepsleep’. De volgende keer dat je dan je MacBook opstart laadt hij alles eerst van je HD naar je RAM en kun je dan verder met werken zonder het hele systeem te hoeven opstarten.

Nu genoeg achtergrond info en terug naar ‘the question at hand’ -> Calibreren

Stap 4 en 5 betekenen eigenlijk: werk net zolang door totdat je MacBook uit zichzelf uitgaat. Hij slaapt dan. Doe de klep dicht en laat hem 5 uur lang in deze stand, dus zonder verbonden aan stroom door laten slapen.
    Na 5 uur, verbind je hem weer aan stroom, liefst met klep dicht nog steeds, en wacht 2-3 uurtjes. Daarna moet hij opnieuw gecalibreerd zijn.

Bijdrager
    maltje

Als de mac in slaapstand gaat kan je er dus niet mee werken?
    Mijn mac gaat ineens uit en ik kan niets meer doen,dat is slaapstand veronderstel ik?

Bijdrager
    maltje

Mag hij ook langer dan 5 uur in slaapstand staan zonder dat hij opgeladen wordt?
    Waarschijnlijk vanavond batterij plat,dan doe ik hem dicht en ga slapen,na 8 uur laat ik hem op.
    OK zo?

Bijdrager
    Juch

dat moet geen probleem zijn.

Bijdrager
    maltje

zo,na enkele uren is mijn macbook gewoon uitgevallen,of is dit slaapstand?????
    Hoe weet ik dat eigenlijk?
    Om verder te werken moet ik terug aan de spanning en de macbook volledig opstarten.
    Is dit nu slaapstand of niet?
    Het lampje vooraan is ook uit.

Bijdrager
    maltje

Hoe lang duurt het gemiddeld om de batterij op te laden?
    Hij staat hier al 3u30 te laden.
    mvg

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.