8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    denboris

MacBook, daar gaat de koeler weer aan…

Hallo allemaal

ik heb een MacBook, eerste versie,
    nu gaat de koeler nogal snel draaien… als ik een podcast aan het opnemen ben bv (garageband) dan moet ik die onderbreken omdat het anders lijkt dat ik op een schip ofzo zit (veel wind)

valt hier iets aan te doen?

gr
    boris

Bijdrager
    Brainiac

Dikke prop toiletpapier tussenproppen.

Bijdrager
    MacTS

Het is toch mooi om te lezen dat deze vraag steeds weer opduikt bij warme weersomstandigheden in combinatie met intensieve processortaken.
    @boris: duidelijk?

Bijdrager
    KingAchille

Uw fans gecontroleerd laten draaien… Maar dan wordt ie wel warmer natuurlijk..
    Mvg,

Bijdrager
    petermac

Of een externe microfoon gebruiken in plaats van de ingebouwde. Dat lijkt me eigenlijk de beste oplossing.

Bijdrager
    MacbookTo

Sinds ik een iLap heb aangeschaft, vind ik dat de fans veel minder te keer gaan. Kennelijk blijft de Macbook nu koeler omdat de warmte weg kan. Ik vind het nu ook fijn om buiten te werken want met zo’n iLap kun je goed op je schoot werken.

Bijdrager
    ziggy

Was bij mij ook het geval. Direct na het opstarten begon de fan te draaien als een bezetene. Warm weer of niet. Bleek een defect aan de fan én de voeding. Ik zou er mee terug gaan naar de leverancier en zien of het nog onder garantie valt.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Had ik gister ook :) na een minuutje of twee zakte die weer. Ik denk niet dat het een reden is om je druk te maken. Sterker nog, wees blij dat hij zichzelf koel houdt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.