13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Juch

MacBook Core Duo Batterij kapot?

Ik heb mn laptop gisteren aangelaten voor ik uit ging. Hij heeft zn batterijen toen opgemaakt. Toen ik later thuis kwam heb ik m in zijn adapter gestopt zodat ik de volgende dag over een volle batterij kon beschikken. Wat blijkt nu, hij heeft niet geladen. Sterker nog, hij laadt nog steeds niet.

Mn MacBook beweert dat er helemaal geen batterij in zit? Coconut zegt dat de capacity van mn batterij nu -1 mAh is.

Charger connected YES
    Battery is charging NO

Lijkt me erop dattie ineens kapot is, toch?

Bijdrager
    Oppie

Bijdrager
    Juch

bedankt voor je reactie, maar het mocht helaas niet baten! Ik ga maar even naar een reseller hier….

Bijdrager
    Juch

batterij was inderdaad dood, krijg uiterlijk woensdag op garantie een nieuwe. Wel irritant een paar dagen zonder batterij.. maarja…

Bijdrager
    manhattan

Is dat eigenlijk slecht je lader heel lang in je notebook laten? ik durf dat zelf nooit mdat ik bang ben dat hij doorbrand ofzo. Of maak ik me zorgen om niks?

Moderator
    unSOUND

Je maakt je inderdaad zorgen om niks… Hij zal gaan druppelladen. Dus 1% eruit, 1% erbij. Maar het is het beste om de accu gewoon te gebruiken. Dus de adapter er alleen in doen als hij opgeladen moet worden, of als je bijvoorbeeld in de loop van de dag weg moet en een volle lading wilt hebben.

Bijdrager
    brams

Ik heb nu precies hetzelfde,
    was m’n adapter ergens vergeten dus heb m’n batterij helemaal opgemaakt, 1 dag later had ik m’n adapter weer dus ik stop hem erin maar inderdaad, m’n macbook beweert dat er geen batterij in zit en laadt niet op.
    Moet ik nou dus ook om een nieuwe adapter gaan vragen? Ben al zzzoooo vaak terug naar die winkel gemoeten… ik hoop dat dit de laatste keer wordt.

Bijdrager
    Juch

PMU al gereset? Normaal gesproken zou batterij niet kapot moeten gaan. Ik heb vandaag mijn nieuwe batterij gehaald. Een paar dagen zonder batterij in mn MacBook gezeten…heel irritant. Je voelt je zo beperkt…

Bijdrager
    brams

Kan ik dat niet beter door de winkel laten doen? Als er iets mis gaat heb ik het tenminste niet gedaan…
    ?

Bijdrager
    Juch

als je hier gewoon de stappen volgt kan er niets mis gaan.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

Bijdrager
    brams

Nou dat werkte dus ook niet,
    Mijn batterij is blijkbaar ook opeens stuk, ik krijg ook een nieuwe.
    Heb ondertussen al een nieuw locic board, ventilator en nu dus een nieuwe batterij. Hoop dat het zo even genoeg is…

Bijdrager
    RiFF

Ik heb dat ook eens gehad. Bij mij kwam het doordat MB blijkbaar de batterij niet meer kan detecteren wanneer deze qua capaciteit onder een bepaald kritiek punt gaat. Ik heb toen mijn accu even losgehaald achter en weer erop gezet. Problem solved…

Bijdrager
    Juch
    ”brams”

Nou dat werkte dus ook niet,
    Mijn batterij is blijkbaar ook opeens stuk, ik krijg ook een nieuwe.
    Heb ondertussen al een nieuw locic board, ventilator en nu dus een nieuwe batterij. Hoop dat het zo even genoeg is…

ja stom zeg! mijn batterij was al een paar keer eerder compleet leeggetrokken en er was niets aan de hand, maar ineens hield hij ermee op!
    Gewoon mee naar een apple winkel gaan en de batterij op garantie laten wisselen! Hopen dat het nu inderdaad basta is met je reparaties… Dit is wel heel uitzonderlijk zo!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.