15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Driezzie

Macbook compleet vast gelopen! help!

Goedemiddag,

ik zit lekker op mijn macbook te werken en ineens hangt alles vast en hoor ik mijn harde schijf denk ik (rechts bij de cd drive ergens) de hele tijd in een bepaald ritme tikken.

Ik hou de startknop in en probeer opnieuw op te starten maar ik krijg enkel een grijs scherm en opnieuw dat tikken in een bepaald ritme. Na een paar minuten verschijnt er een flikkerend grijs mapje met een vraagteken in, het tikken is nu wel gestopt.

Wat te doen ? Eerste keer dat ik iets ergs met mijn macbook voor heb dus…

Groeten

Bijdrager
    me.com

Ziet er naar uit dat je Harde schijf kapot is. Vooral dat tikkend geluid is iets dat veel voorkomt daarmee.
    Probeer op te starten van je DVD en te herstellen.

Bijdrager
    LEXY

Heb je al opgestart vanaf je install DVD en de nodige tests en herstel uitgevoerd?

Bijdrager
    Driezzie

neen, ik zal nu eens probere dan!

Bijdrager
    Vesper

En… Ik durf het bijna niet te vragen… Een backup gemaakt?

Bijdrager
    Driezzie

hij start op met de installtiedisk maarals ik schijfhulpprogramma ofzo wil gebruiken ze ik wel geen HD :?

Bijdrager
    me.com

Dan is hij inderdaad kapot.

Bijdrager
    eubank

Helaas een Harddisk Crash.

Bijdrager
    Driezzie

en ik hebgeen backup, dus ben ik alles kwijt :s, gezellig…….

kunnen ze niets meer recoveren?

enh hoe krijg ik mijn install disk er nu terug uit ? want er reageert natuurlijk niets zoals EJECT

Bijdrager
    BILF

Probeer eens op te starten met de muisknop ingedrukt..
    Anders halen ze ‘m d’r bij reparatie wel uit voor je (ik zou het wel op de reparatiebon laten zetten, ik heb namelijk net ‘tzelfde gehad als jij en mijn installatiedisc zijn ze daar kwijtgeraakt, wel netjes een nieuwe gekregen)

Bijdrager
    Driezzie

ok ik kan hem gaan binnebrengen.

aangezien ik geen backup heb en mijn bestanden wel graag terug zou hebben kunnen ze in de applecenter een data recovery doen, wel geen garantie dat dat lukt.

Wel duur grapje zo’n recovery, 150 euro!

Groeten

Bijdrager
    TRML

da’s niet duur die 150 euro. als je harddisk echt kapot is zal het tussen de 3000 en 6000 euro liggen om te recoveren.

Bijdrager
    noxius

Heb je een andere Mac (G4 of hoger) in de buurt?

Koppel deze dan via een FireWire kabel aan je Macbook, herstart je Macbook, Appeltje T ingedrukt houden. Zo wordt je Mackbook een Firewireschijf, misschien dat de andere Mac hem dan nog ziet,

Bijdrager
    Quad

Altijd back-ups maken. (zeker als er belangrijke data opstaat)

Maar je HD zit niet recht bij je Combo-(Of Super-)Drive. Dus dat getik is iets anders.

Je kunt zelf ook je hardeschijf makkelijk vervangen door een nieuwe.

Succes

Bijdrager
    Driezzie

goh jah, ik heb hem nu binnengedaan en ze gaan hem opsturen… we zullen zien wat het geeft.
    Staat nog onder garantie dus.

Nu tijdelijk terug op winddoos, bah!

:oops:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.